Annulatie geboekte taxirit

Hoffy41
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Annulatie geboekte taxirit

#1 , 23 jul 2022 15:57

Ik heb een taxirit geboekt al weken geleden en omdat ik vandaag, de dag van de rit met een familielid op de spoedafdeling van het ziekenhuis zit bel ik het taxibedrijf op om deze rit alsnog te annuleren. Men vraagt mij om dit per mail te bevestigen en zegt dan dat ik de geplande rit zal moeten betalen.
Volgens mij is dit een overmacht situatie en heb ik hen tijdig op de hoogte gebracht.
Wat zegt de wet hierover?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 23 jul 2022 16:19

Beste

Wat staat er in hun algemene voorwaarden? Dat zijn de contract voorwaarden die van toepassing zijn. Het is voor u mogelijk overmacht. Voor hen nog meer. Waarom zouden zij het verlies moeten dragen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2022 16:29

Ik ga ervan uit dat er geen gewone contractuele voorwaarden zijn, die u nog toelaten te annuleren.

Overmacht wil zeggen dat u in de onmogelijkheid moet zijn om de overeenkomst uit te voeren. Dit is hier mijns inziens niet het geval.

Het is anders als je zelf in het ziekenhuis zou beland zijn.

Overmacht moet strikt bekeken worden. Ook als je vlucht zou geannuleerd zijn, ben je niet in de onmogelijkheid om een taxi naar de luchthaven te nemen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 23 jul 2022 17:59

Cru gesteld: De ziekte van uw familielid is niet het probleem van het taxibedrijf.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”