Algemene voorwaarden diefstal

timur
Topic Starter
Berichten: 19

Algemene voorwaarden diefstal

#1 , 11 mar 2009 21:06

Hallo,

deze vraag heeft betrekking tot ons eerste project als vzw. Wij verzorgen alle visuals op een evenement en gebruiken heel wat (duur) materiaal hiervoor. Nu vroeg ik mij af wat ik zou moeten doen als er iets gestolen of beschadigd raakt van ons materiaal. Wij huren dit materiaal namelijk ook onder dus wij zijn daar aansprakelijk voor. Maar in onze algemene voorwaarden die de organisator heeft getekend staat dat hij aansprakelijk is voor diefstal of schade.

Wat zouden de stappen zijn die ik moet ondernemen moest er een bv. een camera worden gestolen?? (politie inroepen voor vaststelling,...)

Enorm bedankt

Timur

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 01 apr 2009 19:28

1 - zorgen dat u voor alles goed verzekerd bent - ook tegen schade vberokkend door derden die bij u de zaken komen huren

2- navraag doen zodat je de beste polissen kan gebruiken

3 -bij diefstal zal je steeds aangifte moeten doen bij politie -zorg dat je dus alle registratienummers en gegevens van de toestellen hebt
Kleef op alle produkten speciale anti diefstalstickers met codenummers

4 -ga dan met al je gegevens naar politie en doe aangifte.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”