Wagens op parking bedrijf beschadigd op verschillende dagen

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 514

Wagens op parking bedrijf beschadigd op verschillende dagen

#1 , 24 jan 2022 16:45

Zou u ons kunnen helpen?

Op de parking van het bedrijf waar mijn schoondochter werkt, zijn er op verschillende dagen autoruiten gesneuveld, die van onze schoondochter als laatste. Er zijn pv's opgemaakt. Het bedrijf is omheind maar de slagboom tot het terrein staat altijd open. De wagen is niet omnium verzekerd anders zou ze haar verzekering aanspreken.

We weten dat de werkgever als een "goede huisvader" moet zorgen voor persoonlijke voorwerpen die door de werknemers in bewaring gegeven worden en dat hij de nodige voorzorgen genomen moet hebben dat de auto niet beschadigd of gestolen wordt.

De werkgever heeft aangegeven niet verantwoordelijk te zijn voor deze beschadigingen. Wij vinden het echter een te vlug antwoord omdat na de eerste auto's die beschadigd werden, de werkgever niets heeft ondernomen om volgende beschadigingen tegen te gaan = slagboom naar beneden.

Na de beschadiging aan mijn schoondochter's auto heeft de werkgever besloten dat er niemand meer op die parking mag staan. Wij zien dit ook als het afwentelen van alle verantwoordelijkheid van volgende beschadigingen aan auto's.

Wat kan mijn schoondochter doen om de geleden schade terug te krijgen? Of is dit volgens jullie niet mogelijk?
Dank u voor uw hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 514

#2 , 24 jan 2022 18:14

Google is your best friend. Ik heb google al geraadpleegd.
Maar het is niet eenduidig en daarom vraag ik jullie of onze manier van denken wel juist is.
Dank je.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 jan 2022 18:16

Slagboom gaat niemand tegenhouden hoor ...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”