Verzekering gezinspolis schade aan derde

Carmela71
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Verzekering gezinspolis schade aan derde

#1 , 06 dec 2021 20:00

Betreft verzekering die geen tussenkomst wil doen met gezinspolis

Beste,

Op 21 september 2021, heb ik ongewild schade aangericht aan de linker voor vleugel van een Mercedes soort van.
Waar lijken mee opgehaald worden. Niet de standaard lijkwagen.
Ik woon boven een begrafenis onderneming en de ingang van het appartement is een deur in de inrit van de zaak, waar ze in en uit gaan.
De deur die toegang geeft naar de trap om mijn woning te betreden 2e vrd, gaat open naar de inrit dus niet naar de trap. Ik deed de deur open en kon niet zien dat er een voertuig was. Zo kwam ik met de deur lichtjes tegen het voertuig links voor vleugel, de deur kan enkel op een klein kiertje open gaan, omdat de ingang vrij smal is om in te rijden. Er werden papieren opgemaakt en naar de verzekering gestuurd van beide. Ik had die dag amper uur of 2 ervoor een gezin polis online afgesloten en instant online betaaldvoor 2 maand.
Bij KBC.
ik heb achteraf papieren ontvangen van verzekering tegenpartij. Waar erbij zat
Dat mijn polis er niet tussenkomt.
Volgens hen liep deze pas de 22e enkel 21 september de dag dat ik betaalde.
In hun algemene voorwaarden en de bijzondere voorwaarden, staat duidelijk in ... de dekking gaat in na betaling van de eerste premie. De polis werd opgemaakt en getekend door de hoofd adviseur op 21 september.
Als ik in mijn app betaling opzoek met verzekering als trefwoord komt er 1 betaling op . Op 22 september gezin polis , maar als ik in mijn algemeen overzicht ga, zie ik mijn overschrijving op 21e betaald uitvoeringsdatum en valuta datum ! Ik heb daar met tablet foto van gemaakt. En afgeprint alsook alles over de polis. Voorwaarden en bijzondere voorwaarden.
Daar staat nergens de dekking gaat in de DAG na de betaling en ook geen ander tijdstip... een medewerker van kbc heeft mij duidelijk gezegd valuta datum is instant, gezien het via mijn eigen bank en verzekering ging.
Dekking gaat in na betaling eerste premie.
Moeten zij toch tussen komen ?

Mvg
Patricia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Carmela71
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2021 20:02

Eerst hadden ze wel een dossier geopend en dat ik alles mocht op sturen en nu krabbelen ze terug.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2021 21:02

www.kbc.be/particulieren/nl/product/ver ... ering.html

TS wat hij bijzonder opvalt en wantrouwig maakt is het feit dat u juist voor het schade toebrengen vlug een verzekering online afsluit en direct betaalt ? Dit roept tal van vragen op en scenario's.

U heeft dan ook al direct de ondertekende polis van de verzekeringsadviseur ?

Ik heb de algemene voorwaarden van de KBC verzekering eens doorgenomen.
Vaststelling : verzekering voor een periode van 1 jaar ( zeer normaal ). Jaarlijks te betalen. Gespreide betaling
mogelijk tegen bepaalde voorwaarden : u betaalt 2 maanden ?
Verzekering gaat in na betaling van de eerste premie.
Nu komt het DE VERZEKERING BEGINT OM 00 UUR? U betaalt op 21.09.2021 dus gaat in om 00uur 22.09.2021

Ik denk dat jullie zich hier mispakt hebben. En dat de verzekering correct handelt en ook het dossier met ?? behandelt.

Ook de plaatsbeschrijving is me totaal vreemd. Wagen kan slechts nipt door de inrit, waar dan ook nog een voordeur ( die naar buiten opengaat ) uitkomt. Zal dikwijls ongevallen geven, denk ik zo. ( lichamelijk als materieel ). Kunt u zien bij het openen van de deur of er een wagen inrijdt ?


p.s. Deze reactie enkel verstrekt op basis van de gegevens van de TS

Reclame

jef007
Berichten: 1680

#4 , 06 dec 2021 22:52

het is vandaag Sinterklaas maar ik denk niet dat verzekering gaat betalen!

lees ik het goed ?
2 uur voordat u schade zou toebrengen, sluit u een verzekering af? en voor een periode van 2 maanden?

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 07 dec 2021 08:21

De verzekering zal zich sowieso (terecht? ) vragen stellen.

Inderdaad, shit happens, maar de timing is wat al te toevallig.

En als ik de algemene voorwaarden goed lees, gaat de dekking in om 0 uur. Logisch gezien de 22e, dacht ik.

lukasi
Berichten: 1141

#6 , 07 dec 2021 10:57

Om problemen in de toekomst te vermijden.
Eigenaar van de voordeur vragen om deze te voorzien van glas.

Als dit een lichte schade aan de wagen is, dan is het heel waarschijnlijk dat het voertuig stil stond in deze doorgang.
Misschien samen met begrafenisaannemer vragen dat als ze stilstaan in die doorgang ze niet aan de deur staan?

Carmela71
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 dec 2021 00:13

Als u een idee wil van hoe die inrit, is het is een ingang dat ook naar de glazen deur van de begrafenis onderneming de zaak zelf met grote etalage, net naast hun deur is onze deur van de trap die naar de 2 appartementen leidt, heel smal stijl naar boven. Er is maar een klein raampje dat tevens gedeeltelijk bedekt is met folie zodat men niet binnen kan kijken. Als je aan de deuren staat beneden inrit voor je rechtse kant winkel die verder loopt naar de straat
En hun deur en onze deur. Is ook rechts alleen onze deur gaat open langs buiten , en als je voorbij onze deur gaat is de poort van de inkom, wel goed verstaan dat het een overdekte inrit is. Want vanaf 22u sluiten wij huurders de 1e poort doorzichtige zodat men niet in de inrit kan, ook de poort van de zaak.
Staat er omwille van wildplassen.
Dus dan is de inrit volledig dicht.
Wij kunnen niet in of uit onze woning als wij die poort niet openen. Ochtend vroeg en avond van 22u.
De andere poort binnen die inrit, volledig zwart, is een opslag plaats voor lijkkisten en de lijkwagen zowel lange wagen als de stacy wagen die ze gebruiken om lijken op te halen als het om andere gebeurtenissen gaan.
Die wagen reed naar buiten ik ging de trap af dan ga ik langs de trappen met muren smalle diepe trap en de deur komt tegen de eerste trap. Als je sluit moet je eerst paar treden op, dwz
Dat de klink lager is en ik lichtjes voorovergebogen was om open te doen. Die grote wagen stacy camionette hoe je het ook noemt past daar juist tussen. Je kan absoluut niet tegen de muur staan als die door moeten.
En het ergste is dat ze dat al lang hadden verwacht dat het ging gebeuren. De huisbaas is eigenaar van die onderneming, hij liet deze over aan zijn kinderen, die al lang aandringen om een camera of een rood knipperlicht. Te plaatsen voor ons.
Ik woon er nu al 2 en halve jaar, dat is de eerste keer dat ik dat voor heb.

Carmela71
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 dec 2021 00:58

En die kwestie van verzekeringen, ja die had ik afgesloten toen ik een gesprek had met een mama vriendin haar zoon, ik stond aan de school toen. Ik kon geen schade richten ik was nog buiten. Het gesprek ging over haar zoon die met zijn fiets tegen een garage poort was gereden en er was een kras. En zo is het gesprek over verzekeringen begonnen , dat zij dat goedkoop had via haar bank. Ik heb haar gezegd ik ook bij kbc met brandpolis, zij zei ben je zeker, want dat is apart!, en geloof het of niet ik was op de bus van de lijn, op de kbc app en mijn vriendin zie ge moet dat apart nemen. Ik heb dat gedaan, ben na de busrit naar mijn woning gegaan.
En ik moest terug weg ,toen ik buiten ging kwam ik dat stom voorval tegen .
Het was heel lichtjes omdat de deur enkel op een kier kan als zij er met voertuig staan. Er was ook geen lak weg.
Hun verzekeringen heeft de mijne gecontracteerd later 14 dagen, ik kreeg een email, met dossier nummer, dat ze op de hoogte waren dat ik hen de papieren moest geven en dat er rekening wordt gehouden met de 240 € franchise. De mensen van de zaak ken ik zelf. De voorvleugel had deukje waar mijn duim in paste geen verf breuk of kras.die moest eraf dus hebben ze in de garage waar het voertuig gemaakt werd .
Niet enkel dat stuk opnieuw gespoten maar ook de deur? Daar was niks. Dat de deur eraf moest snap ik wel.
Enfin de zaak heeft een omnium met franchise van 750€. De factuur zonder BTW is 740.20€ met BTW 895,20€
Ongeveer. De zaakvoerder heeft alles al teruggetrokken en ik zou de verzekeringen van tegenpartij, volledig moeten vergoeden.
Ik heb altijd voltijds gewerkt tot 2011 dat ik slachtoffer werd van een ongeval, ik was tevoet!!
In die zelfde periode chronische ziekte die de kop opstak nu nog.
Ik had in 2006 een loon van 1600€ netto in de chemie.
Sinds 2014. Kan ik niet meer werken .
En 28 jaar onafgebroken schulden voor mijn vader afbetaald die mij ging terug betalen.... lekker naar Brazilië en niet meet gezien. Dik 140 000€ afbetaald voor iets dat er niet is.
Altijd belastingen betaald, verzekeringen huishuur noem maar op
Maar als je door tegenslag en gezondheid niet meer uw kost kunt verdienen en veel minder hebt en een huishuur dat de helft van uw inkomsten is. Alleen met een zoontje van 9 jaar. Nooit iets vraagt aan niemand. Een profiteur noemt, dan heb je zelf nooit echt pech gehad.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 dec 2021 09:43

Mevrouw, de laatste zin in uw reactie #8 heeft niemand benul van gehad. Wij gaan voort op de inhoud van uw topic start. Nu is het verhaal helemaal anders sinds uw #7 en 8. Wij kunnen niets anders dan voortgaan op de verstrekte info.

Wel blijft het punt dat de verzekering ingaat op 22.09.2021 om 00 uur, dus schade nog niet gedekt.

Als ik trouwens uw verhaal en omschrijving van die inrit lees : stel ik vast dat de eigenaar normaal last zou krijgen in verband met vluchtweg brandveiligheid en in gebreke kunnen gesteld worden. Eens advies vragen bij de brandweercommandant van uw gemeente.
Hier is zeker sprake van een gebrek aan veiligheid en een rattenval bij brand..

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 08 dec 2021 19:47

Mag dat appartement wel verhuurd worden?
Is dat bij de gemeente / kadaster gekend als aparte woongelegenheid?

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 dec 2021 09:54

Mag dat appartement wel verhuurd worden?
Is dat bij de gemeente / kadaster gekend als aparte woongelegenheid?
Terechte opmerking.
Is weinig normaal. Zeker bij de vaststelling dat een inkomdeur naar buiten uit draait. Onveiligheid troef en zeker met zulke smalle inrit, dan nog afgesloten langs voor en achteraan. Wat indien er een wagen staat voor die deur na 22 uur of voor de morgen ???

Heb hier erg mijn bedenkingen bij.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”