Ouders verantwoordelijk voor schade minderjarige zoon?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Ouders verantwoordelijk voor schade minderjarige zoon?

#1 , 29 nov 2021 16:51

Onze zoon had een situatie op school, een vriend (S.) duwde hem waardoor zijn GSM op de grond viel met schade tot gevolg.
Onze zoon is dit gaan melden en de school heeft ons hierover gebeld, met de melding dat zij de ouders van S. zullen contacteren, dat zij die gegevens niet rechtstreeks aan ons mogen overmaken wegens de wet op de privacy, en hen de vraag zullen stellen om ons te contacteren om te schade te vergoeden, eventueel via familiale verzekering.

2 weken verder, wij hebben nog steeds geen ouder van S. gehoord. De school heeft hen al 3 of 4 keer gebeld, de laatste keer hebben ze gevraagd of ze hun gegevens aan ons mochten bezorgen, maar de ouders wijzen alle verantwoordelijkheid af en hebben geen toestemming gegeven om gegevens uit te wisselen, m.a.w. we zullen zelf mogen opdraaien voor de schade.

Enkele maanden geleden hadden we net hetzelfde voor, maar die keer was onze zoon de veroorzaker en hebben we de schade netjes vergoed. Deze keer zijn wij natuurlijk de pineut.

Maar als ik nu niks hoor, kan ik dan klacht indienen wegens schade, desnoods tegen onbekenden? Het is een principekwestie maar ik vind niet dat ouders het zomaar mogen negeren als hun kind -al dan niet bewust- iets heeft beschadigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 30 nov 2021 09:54

Uw familiale verzekering in kennis stellen van de feiten en die zullen dan de school aanschrijven ... dat de school zich hierachter verschuilt is niet correct hadden u al van het begin kunnen doorgeven wat ik nu geschreven heb.
School is verantwoordelijk. Qua verzekering is het idd. een doorschuiven.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”