Postpunt andere tarieven dan postkantoor

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

Re: Postpunt andere tarieven dan postkantoor

#16 , 18 okt 2021 11:45

voor een internationale, wel binnen de EU, te traceren, onverzekerde en onaangetekende zending, betaal ik 16,40 per pakketje. Misschien is dat een indicatie voor TS? Alles geregeld door postpunt (behalve het inpakken uiteraard)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#17 , 18 okt 2021 13:43

PS buiten deze topic !
Ik vraag me al zeer lang af wat deze ouderen van bv 75 jaar de laatste 40 jaar hebben gedaan ?? toen waren ze in 1981 maar 35 jaar !! en ze hebben de bus gemist .???
Die hebben (sommigen althans voor alle duidelijkheid) zich al 40 jaar koppig verzet tegen elke vorm van vooruitgang. Misschien heb ik eerder met deze aard van ouderen te doen i.p.v. de zeer leergierige ouderen waarmee sommigen hier te maken mee hebben. De meeste ouderen die ik ken in elk geval willen van niets weten, maar als puntje bij paaltje komt moet iemand anders hen wel helpen. Ik wil dat dan wel doen maar stel snel vast dat ze enkel geinteresseerd zijn in de praktische oplossing van hun probleem en willen er niets van weten hoe ze in het vervolg zichzelf kunnen redden.

Dat sommigen mij hier verwijten geen respect voor ouderen te hebben, enkel en alleen omdat ik in de praktijk vaststel dat er velen nog fier zijn om dom te zijn en liefst zo nog lang willen blijven, is fel overdreven,.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 okt 2021 19:35

. Ik wil dat dan wel doen maar stel snel vast dat ze enkel geinteresseerd zijn in de praktische oplossing van hun probleem en willen er niets van weten hoe ze in het vervolg zichzelf kunnen redden.
Ik ben ook 76 jaar en ik ben het met je 100% akkoord deze waren in de jaren 80 nog zeer bekwaam om mee te zijn met deze digitale bus . En ik heb het daar echt moeilijk mee met deze ouderen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 okt 2021 21:59

In de jaren tachtig was er nog niet echt sprake van digitalisering. De tachtigjarigen van nu zijn dus niet in deze digitalisering "opgegroeid".

Ik ben niet tegen digitalisering integendeel, maar geef de ouderen hulp om deze digitale wereld mee te kunnen. Stel hun diensten ter beschikking. Dit geldt ook voor postpunten.

Ik beëindig hier mijn betoog omdat het een oeverloze discussie begint te worden waar telkens nieuwe niet eerder vermelde elementen naar boven komen.

Ik ga zelfs verder. Ik meen dat dit topic kan afgesloten worden of zijn minst naar het praatcafé wordt verplaatst.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

JohnD
Berichten: 3580

#20 , 19 okt 2021 03:59

. Ik wil dat dan wel doen maar stel snel vast dat ze enkel geinteresseerd zijn in de praktische oplossing van hun probleem en willen er niets van weten hoe ze in het vervolg zichzelf kunnen redden.
Ik ben ook 76 jaar en ik ben het met je 100% akkoord deze waren in de jaren 80 nog zeer bekwaam om mee te zijn met deze digitale bus . En ik heb het daar echt moeilijk mee met deze ouderen.
Voila, je hebt dezelfde ervaring als ik blijkbaar. Ik krijg meer en meer de indruk dat die hoop andere posters die een totaal andere mening hierover hebben dan wij, en mij in elk geval nog durven verwijten geen respect te hebben voor ouderen, er maar op los aan het fantaseren zijn. Sommige ouderen willen gewoon niets weten en liggen constant dwars als men hun iets wil duidelijk maken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#21 , 19 okt 2021 09:33

# 19 Marcus,
Ik ondersteun voor 100% de versie van Marcus. Gelukkig toch een enorm wijs en ervaren persoon met gezond verstand en respect voor zijn medemensen ( oud of jong ).
Lovenswaardig. Nog lang volhouden Marcus, een echte steunpilaar van het JF.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 okt 2021 10:22

Ik bewonder ook Marcus en hij heeft zijn mening, en er zijn ook andere mensen die ook een mening hebben, zolang we beleeft blijven is er toch geen probleem,

Mijn mening over 80 jarigen ken je dus ik ben er zelf 76 en maar tot mijn achtste studiejaar school gelopen. dus tot mijn 14 jaar,

De Vlaamse regering zegt en schrijft steeds overal "" LEVENS LANG LEREN"
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JohnD
Berichten: 3580

#23 , 19 okt 2021 11:42

Ik beëindig hier mijn betoog omdat het een oeverloze discussie begint te worden waar telkens nieuwe niet eerder vermelde elementen naar boven komen.
Daar hebt ge gelijk in, het word een beetje teveel.

Maar wat hebben we gelukkig hierbij ondertussen weer bijgeleerd ?

Zij die het hardst roepen over het geen respect hebben tegenover ouderen zijn zij die zelf geen respect hebben t.o.v. ouderen. En met ouderen bedoel ik niet enkel in leeftijd, maar ook ancienniteit hier op het forum en aantal posts (word door de forumbeheerders visueel bekendgemaakt, dus zal het wel een bedoeling hebben).

Neem nu bvb. LYNX XX die zonder blozen mij verwijt: quote "Ik vind uw reactie alles behalve beleefd en hoffelijk tov oudere mensen. Hoort niet thuis op het JF."
Kan een moderator daar misschien niet beter over oordelen is mijn bedenking daarbij.
Ik ben 13 jaar langer op het forum dan hem en met bijna 4x meer posts en ben ws. minstens 2x zo oud als hem.
Ondertussen doet hij blijkbaar zijn uiterste best om u complimentjes te geven M.A. om een wit voetje bij u te halen, alsof dat blijkbaar nog niet opvalt. Heel grappig. En dan is er jef007 die ouderen wil mishandelen door hun een stamp onder hun gat te verkopen.

Maar zoals lowie zegt: zolang we beleefd blijven is er geen probleem, maar misschien moeten die betweters eens een toontje lager zingen nu ze nog nat achter hun oren zijn. Case closed wat mij betreft.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 19 okt 2021 12:00


maar ook ancienniteit hier op het forum en aantal posts (word door de forumbeheerders visueel bekendgemaakt,
Dat is toch al enige maanden geleden afgeschaft (spijtig eigenlijk)

JohnD
Berichten: 3580

#25 , 19 okt 2021 12:13

Toch zichtbaar mava ? Onder uw gebruikersnaam. Voor de ancienniteit moet ge wel op de gebruikersnaam klikken. Enfin, ik bedoel het is gewoon een soort referentie waar ik toch rekening mee hou vooraleer ik iemand tegenspreek.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

lukasi
Berichten: 1140

#26 , 19 okt 2021 12:50

Het is niet de technologie die 'ouderen ' afschrikt.
Het is de snelheid waar die technologie mee verandert dat het soms onbegrijpelijk maakt ... en dit zowel voor de jongeren als voor de ouderen.

Onlangs nog meegemaakt met een simpele berekening om het btw tarief van 21% uit de verkoopsprijs te halen . Mijn 'jongere ' collega met juist zijn diploma hoger onderwijs moest de hulp inroepen van zijn computer.
Tot mijn verbazing had hij nog nooit gehoord van de simpele bewerking : deel het bedrag met 1, 21 en je hebt het bedrag zonder btw.

Laatste cadprogramma dat hier werd geupgrade, erafgezwierd . Er werden zoveel tabschermen automatisch geopend dat het tekenblad nog maar een postzegel groot werd.
Een simpele lijn trekken van punt a naar punt b werd gestuurd door 7 commando's !!!
Terug gegrepen naar de eerdere versie waar je eerst je lijn trekt.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”