Postpunt andere tarieven dan postkantoor

Hendrik Depauw
Topic Starter
Berichten: 41

Postpunt andere tarieven dan postkantoor

#1 , 16 okt 2021 18:03

In een Postpunt in de buurt rekent men hogere tarieven aan dan in een officieel postkantoor, voor het verzenden van pakjes naar het buitenland.
Uitleg: "Dat (vijf euro extra/hdp) is voor de moeite die wij doen voor het invullen van de documenten, afdrukken ticket etc. Als u thuis het ticket afdrukt is het enkele euro's goedkoper natuurlijk."

Heeft iemand dezelfde ervaring in een Postpunt gehad?
Op de website van BPost is op het eerste zicht hier niets over te vinden.

Naar de klantendienst van BPost bel ik over enkele dagen wel. Eerst jullie ervaringen, dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 okt 2021 19:50

Als je het zelf afdrukt is het inderdaad goedkoper. Ik doe het al jaren. Het gaat ook veel sneller aan het loket. Enkel maar inscannen, en klaar is kees.,

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 17 okt 2021 11:39

Uitleg: "Dat (vijf euro extra/hdp) is voor de moeite die wij doen voor het invullen van de documenten, afdrukken ticket etc. Als u thuis het ticket afdrukt is het enkele euro's goedkoper natuurlijk."
Er zijn de laatste jaren een massa, vooral oudere mensen die niet "willen" meedoen (zuivere moedwil van sommigen > liever obsessief naar voetbal/wielrennen en andere sporten kijken dan een kleine cursus volgen in deze nieuwe technologieen) met sommige technische/electronische vooruitgang(en) in de maatschappij.

Resultaat: iemand anders moet het dan maar voor hen doen, normaal dat er dan iets voor word aangerekend. Jullie willen misschien ook dat een en ander word afgeprint voor jullie i.p.v. zelf een printer aan te schaffen ? Al de zaken die zo'n postpunt voor u gratis zou moeten doen kan u best zelf, daar is totaal zo goed als geen kennis voor nodig.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 okt 2021 12:01

Uitleg: "Dat (vijf euro extra/hdp) is voor de moeite die wij doen voor het invullen van de documenten, afdrukken ticket etc. Als u thuis het ticket afdrukt is het enkele euro's goedkoper natuurlijk."
Er zijn de laatste jaren een massa, vooral oudere mensen die niet "willen" meedoen (zuivere moedwil van sommigen > liever obsessief naar voetbal/wielrennen en andere sporten kijken dan een kleine cursus volgen in deze nieuwe technologieen) met sommige technische/electronische vooruitgang(en) in de maatschappij.

Resultaat: iemand anders moet het dan maar voor hen doen, normaal dat er dan iets voor word aangerekend. Jullie willen misschien ook dat een en ander word afgeprint voor jullie i.p.v. zelf een printer aan te schaffen ? Al de zaken die zo'n postpunt voor u gratis zou moeten doen kan u best zelf, daar is totaal zo goed als geen kennis voor nodig.
JohnD

Ik vind uw reactie alles behalve beleefd en hoffelijk tov oudere mensen. Hoort niet thuis op het JF. :?: :!:
Moeten mensen van 80 of 90 jaar nog op cursus gaan. Wij moeten niet allemaal zoals robotten, gestuurd door krachten waarvan wij de herkomst niet kennen of willen kennen, leven. Het leven is al afgeknot genoeg, dat er nood is aan persoonlijke ruimte en contacten onderling. Of wilt u een één ras ( technologen ) maatschappij ( zoals er al velen hebben geprobeerd in het verleden en nu, en allemaal look a likes.
Bovendien betalen wij in dit land al lasten en taksen genoeg om een degelijke gratis dienstverlening te krijgen. De overheid zou beter de aangetasten en gebrainwashed people, en voor geprogrammeerden door die zo gezegde vooruitstrevende technologieën en elektronische afgestompte toestanden zwaarder belasten want het zijn juist diegenen die de RIZIV en ziekteverzekering geld kosten..
Er lopen al gestoorden en gekken genoeg in deze maatschappij. Willem Tell schoot in den tijd naar appels, nu naar mensen niet ?
Neem uw technologie af en een normaal gesprek of iets anders valt stil.
p.s. Misschien rekenen, lezen en schrijven afschaffen in de scholen want daar is technologie voor. :mrgreen:

RESPECT VOOR DE OUDEREN AUB ( zij hebben gezorgd voor uw welvaart ).

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 17 okt 2021 13:16

Omdat ik mogelijk ook tot die categorie behoor kan ik daar waarschijnlijk ook het beste over oordelen, of niet soms ?

Dus stop met mij te verwijten dat ik geen respect zou hebben tegenover die categorie.

Ik zie dagdagelijks hun afkeer t.o.v. elke vorm van vooruitgang. En het is niet van niet kunnen of niet begrijpen, het is gewoon onwil en koppigheid.

U bent blijkbaar van mening dat dat hun volste recht is, dan dienen ze ook niet te klagen als zij, die wel minstens de moeite hebben gedaan om een en ander te begrijpen, daar iets voor aanrekenen.

Wat de rest van uw betoog betreft, dat heeft totaal niets te maken met de TS post en komt bij mij eerder over als moraliserend. Stop met de moraalridder te spelen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 okt 2021 14:18

Ik werk al jaren met ouderen en ik kan u verzekeren dat het eerder uiterst zeldzaam is dat ouderen moedwillig niet mee willen in de digitalisering. Laat ons niet vergeten dat het merendeel van deze mensen de digitale revolutie niet heeft meegemaakt. Ook nu nog sta ik als "jongere" oudere mensen bij in hun digitaal contact met de overheid. Laat ons tenslotte niet vergeten dat ouderen vaak nogal wantrouwig staan tegenover deze revolutie in de "dienstverlening". De phishingberichten in e-box en its me bevestigen enkel maar dat een kritische kijk relevant blijft. En een printer aanschaffen om de inkt te laten uitdrogen is weggegooid geld. Ik hoop dat ook jongeren op dit forum dit item volgen en dat zij beseffen hoe belangrijk het is dat zij hun ouders/grootouders regelmatig eens polsen of ze iets kunnen betekenen in de digitale wereld die voor heel wat mensen veel te snel gaat. Indien er een aanzienlijk verschil is tussen de aanrekening door de post = publieke dienstverlening grotendeels betaald en gesubsidieerd door de algemene middelen en de aanrekening door een postpunt dat een zelfstandige bemant of hiervoor personeel inzet, dan moet er een tussenkomst voorzien worden voor deze laatsten. Ik vind dat u uw medemens onterechte verwijten maakt enkel alleen maar omdat hij ouder zou zijn. U kan mij moraliserend noemen, ik vind van niet. Trouwens je spreekt niet van die categorie van mensen, maar van deze mensen. Nog een fijne zondag.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 okt 2021 14:49

Ik werk al jaren met ouderen en ik kan u verzekeren dat het eerder uiterst zeldzaam is dat ouderen moedwillig niet mee willen in de digitalisering. Laat ons niet vergeten dat het merendeel van deze mensen de digitale revolutie niet heeft meegemaakt. Ook nu nog sta ik als "jongere" oudere mensen bij in hun digitaal contact met de overheid. Laat ons tenslotte niet vergeten dat ouderen vaak nogal wantrouwig staan tegenover deze revolutie in de "dienstverlening". De phishingberichten in e-box en its me bevestigen enkel maar dat een kritische kijk relevant blijft. En een printer aanschaffen om de inkt te laten uitdrogen is weggegooid geld. Ik hoop dat ook jongeren op dit forum dit item volgen en dat zij beseffen hoe belangrijk het is dat zij hun ouders/grootouders regelmatig eens polsen of ze iets kunnen betekenen in de digitale wereld die voor heel wat mensen veel te snel gaat. Indien er een aanzienlijk verschil is tussen de aanrekening door de post = publieke dienstverlening grotendeels betaald en gesubsidieerd door de algemene middelen en de aanrekening door een postpunt dat een zelfstandige bemant of hiervoor personeel inzet, dan moet er een tussenkomst voorzien worden voor deze laatsten. Ik vind dat u uw medemens onterechte verwijten maakt enkel alleen maar omdat hij ouder zou zijn. U kan mij moraliserend noemen, ik vind van niet. Trouwens je spreekt niet van die categorie van mensen, maar van deze mensen. Nog een fijne zondag.
Prachtige verwoording en onderschrijving van wat ik ( in simpele woorden )bedoel .
Respect en waardering voor elke leeftijdsgroep is op zijn plaats.
En ook ik help tal van nog ouderen als ikzelf en zelfs minder ouderen in hun contacten en verplichtingen tegenover overheden, instanties en administratieve verplichtingen en problemen. Zelfs volledig geautomatiseerde personen ( jonger en ouder ) hebben problemen op deze gebieden. Is het niet mooi om deze mensen belangeloos te helpen.
Moraalridders ? Neen respect en waardering voor ieders instelling en mogelijkheden. En een levensdoel.

Zo ook mijn respect voor de tomeloze inzetten van Marcus. T O P.

jef007
Berichten: 1679

#8 , 17 okt 2021 15:17

:x JohnD, ik zou u ne dikke stamp onder uw gat willen geven!!!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 okt 2021 15:42

:lol: Oei Jef, dat is een "voorwaardelijke" bedreiging :lol:
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.


Hendrik Depauw
Topic Starter
Berichten: 41

#11 , 18 okt 2021 02:08

O.K., effe verduidelijken, want het gaat hier over mij.

1) Ik ben nog lang niet gepensioneerd, laat staan 'oud'. (Maar intussen een welgemeend 'dank u' voor zij die het voor die categorie opnemen, ik waardeer het.).
2) Ik beschik al sinds 1995 (!) over een printer, nu al de zevende of zoiets. Ik print ook alle dagen.
3) Ik had mijn af te drukken ticketten al afgeprint en reeds op de doos geplakt. (Maar vermits het internationaal ging, moest er nog iets extra gedaan worden, ik weet het niet meer zo juist, want het is al twee maanden geleden afgegeven en verstuurd.

En nu, terug naar het onderwerp.

Ik heb het bedrag betaald dat mij terplekke is berekend, en zonder morren (ik zou niet weten waarom ik niet tevreden had moeten zijn).

Echter: mijn pakje met zeer waardevolle inhoud is intussen verloren gegaan, de bestemmeling heeft niets ontvangen.
Bij het Postpunt in kwestie ben ik uiteraard navraag gaan doen of mijn pakje wel degelijk vertrokken is. (En nu komt het:) In het Postpunt kon men,ondanks mijn meegebrachte twee kasticketten, niets verifiëren vermits ik niet betaald zou hebben (volgens hen) om gebruik te kunnen maken van de 'Track- en Trcace'. Het is hier dat mij gezegd is dat ik vijf EUR extra had moeten betalen, opdat mijn pakje gevolgd zou worden.
Ik wist hier niets van, men heeft het mij niet aangeraden, en vooral: ik vind deze regeling op het eerste zicht nergens terug op de website van BPost. Zelfs het bedrag dat ik volgens hen beter betaald had zodat ik van het 'Track en Trace'-systeem gebruik had kunnen maken,vind ik niet terug op hun website.

Daarom is mijn vraag of iemand weet heeft dat een Postpunt mèèr mag aanrekenen voor dezelfde service die een officieel postkantoor zou aanleveren.

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 okt 2021 08:45

Ik vind ook nergens dat een Postpunt extra mag aanrekenen.
Postpunt winkels worden trouwens extra vergoed door BPOST voor het ontvangen en versturen van de pakjes. Dus waarom zou hier een extra kost zijn voor de klant ?
Prijs standaard pakje tot 30 kg e 4.40 met garantie € 5.40
Printen verzendetiket zie hppts://www.bpost.be/nl/print-je-verzendetiket

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 18 okt 2021 08:53

Heb je het al eens nagevraagd in een echte post?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 okt 2021 09:28

PS buiten deze topic !
Ik vraag me al zeer lang af wat deze ouderen van bv 75 jaar de laatste 40 jaar hebben gedaan ?? toen waren ze in 1981 maar 35 jaar !! en ze hebben de bus gemist .???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#15 , 18 okt 2021 10:26

Ik vermoed dat men moet bijbetalen voor Track & Trace Internationale verzendingen.
https://www.bpost.be/nl/tarieven-particulieren

Verder wil ik even offtopic gaan. Waar hebben jullie het over? :-0
"De overheid zou beter de aangetasten en gebrainwashed people, en voor geprogrammeerden door die zo gezegde vooruitstrevende technologieën en elektronische afgestompte toestanden zwaarder belasten want het zijn juist diegenen die de RIZIV en ziekteverzekering geld kosten..
Er lopen al gestoorden en gekken genoeg in deze maatschappij."
" Zelfs volledig geautomatiseerde personen ( jonger en ouder ) hebben problemen op deze gebieden."

Aangetasten en gebrainwashed, geprogrammeerden, volledig geautomiseerde personen... WAT? Mensen blijven mensen, hé?!? IT evolueert progressief waardoor het voor ouderen heel moeilijk is om te volgen. Zelfs ik loop ondertussen achter en moet raad vragen aan de jongere generatie en kan alles niet meer volgen.
Ik kan maar 1 raad geven : steun mekaar! Help ouderen zoals je later zelf geholpen wil worden.
En wat heeft RIZIV en ziekteverzekering hiermee te maken?

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”