Carwash vernielt zijspiegel

Karel67
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

Carwash vernielt zijspiegel

#1 , 22 jul 2021 18:35

Bij het binnenrijden van het was straatje heeft een hevige machine mijn zijspiegel volledig uit haar omhulsel gehaald.

Ik heb hen de offerte voor de herstelling bezorgd (ca. 400 EUR) doch ze weigeren dit te betalen. Kijkende naar hun Google reviews, ben ik niet de enige klant die gelijkaardige schade door diezelfde carwash heeft geleden.

Hoe dagvaard ik hen precies? Welke rechtbank, vredegerecht vermoed ik?
Is het de moeite om hier een advocaat voor te nemen?

Het is voor alle duidelijkheid de verzekeraar van de tegenpartij die de schade weigert te betalen.

Dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jul 2021 18:40

Best via uw eigen rechtsbijstand verzekering laten afhandelen.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 jul 2021 19:59

Meestal staat in hun voorwaarden dat zijn niet verantwoordelijk zijn voor schade opgelopen in de carwash. Zal wel ergens uithangen in de zaak.

Reclame

Karel67
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2021 17:27

Best via uw eigen rechtsbijstand verzekering laten afhandelen.
Heb ik niet.

Karel67
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jul 2021 17:30

Meestal staat in hun voorwaarden dat zijn niet verantwoordelijk zijn voor schade opgelopen in de carwash. Zal wel ergens uithangen in de zaak.
Staat nergens in de zaak. Heb dit de dag zelf ook proberen te zoeken binnen en buiten het filiaal.
Zo'n bord geeft een onderneming daarenboven niet zo maar een vrijgeleide geeft om zo maar schade te berokkenen.

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 23 jul 2021 18:17

Voor 400€ neem je geen advocaat. Als je wint - als - krijg je bovenop je 400€ een rechtplegingsvergoeding van een dikke 100€ om je advocaat te betalen …. Je zal meer dan 500€ aan honorarium kwijt zijn.

Voorts twijfelachtig dat je uberhaubt gaat winnen. De spiegel kan al beschadigd geweest zijn …. t Is dus niet gezegd dat een aangestelde gerechtsexpert (door u duur te betalen als je verliest) de carwash als schuldige gaat aanwijzen.

Traantjes drogen, verlies nemen en nooit meer naar die carwash gaan.

Oh ja, neem minstens een rechtsbijstand buitencontractuele geschillen (bij je BA verzekeraar). Mocht je ooit een serieus ongeval tegenkomen waarbij geprocedeerd moet worden zal je supercontent zijn.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 27 jul 2021 20:21

Vaak staat er in hun voorwaarden dat de chauffeur zijn zijspiegels moet inklappen en de antenne inschuiven/neerklappen om schade te vermijden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”