gevallen op straat

meltens.k
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

gevallen op straat

#1 , 23 dec 2020 11:16

beste,

mijn partner en ik zijn deze ochtend ten val gekomen in onze straat met onze scooter.
voor mezelf was dit al de 2de keer deze week op hetzelfde stuk straat. nu is deze straat recent heraangelegd en is het fietspad dus gewoon tussen de tramsporen voorzien en bij een het maneuver om dan af te draaien uitgegleden op de tramsporen. deze keer is onze scooter kapot en start niet meer, mijn verzekering zegt dat ze daar niets kunnen aan doen want ze vinden dat het onze schuld is. is er iets dat we kunnen doen? een fietspad tussen tramsporen kan toch niet de bedoeling zijn van een veilige wegomgeving?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 23 dec 2020 11:19

Fietsen tussen de tramsporen is hier m.i. niet het probleem, het ongeval is gekomen omdat u de tramsporen moest kruisen bij het afdraaien als ik het goed begrijp? Zo zijn er echt vele punten is Vlaanderen. U wordt geacht uw rijgedrag aan te passen, zeker op een natte winterdag, omdat deze zeer glad kunnen zijn.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 23 dec 2020 11:36

als het al de 2de keer is, dan zou je toch moeten weten dat afdraaien op tramsporen niet zonder gevaar is

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 dec 2020 12:22

Is er politie bijgekomen?

Issued
Berichten: 1227

#5 , 23 dec 2020 12:25

Is er politie bijgekomen?
Die komen niet voor de val van een persoon. Veelal stelt de politie niets op als er geen tweede partij betrokken is of schade heeft.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 dec 2020 13:47

beste,

mijn partner en ik zijn deze ochtend ten val gekomen in onze straat met onze scooter.
voor mezelf was dit al de 2de keer deze week op hetzelfde stuk straat. nu is deze straat recent heraangelegd en is het fietspad dus gewoon tussen de tramsporen voorzien en bij een het maneuver om dan af te draaien uitgegleden op de tramsporen. deze keer is onze scooter kapot en start niet meer, mijn verzekering zegt dat ze daar niets kunnen aan doen want ze vinden dat het onze schuld is. is er iets dat we kunnen doen? een fietspad tussen tramsporen kan toch niet de bedoeling zijn van een veilige wegomgeving?
Kan u via een link naar google maps aangeven waar dit heeft plaatsgevonden?

Ik vrees dat een aansprakelijkheidsvordering kansloos is, maar wil eerst de situatie bekijken.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 23 dec 2020 18:34

Fietspad tussen de tramsporen, da's weer een goeie ... :roll:

Waar ergens :?:
Foto van situatie :?:

(ik gok op Gent)

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 23 dec 2020 21:05

Fietspad tussen de tramsporen, da's weer een goeie ... :roll:

Waar ergens :?:
Foto van situatie :?:

(ik gok op Gent)
Tijdens werken Noorderleien Antwerpen heeft de kasseibedding tussen de twee tramsporen een klein jaar als fietspad gediend.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 24 dec 2020 10:41



mijn partner en ik zijn deze ochtend ten val gekomen in onze straat met onze scooter.
Het is deze week gebeurd en niet verleden jaar

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#10 , 24 dec 2020 13:47

Ik denk dat Leen dit gewoon terloops opmerkte.

In Gent kan alles. Ik ben alvast benieuwd.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

meltens.k
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 30 dec 2020 12:54

Dit is de link naar street view. We wilden ter hoogte van de nachtwinkel het trottoir opdraaien, daar wonen wij.

https://maps.app.goo.gl/KCjP26HtsuuP1QTU6

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#12 , 30 dec 2020 14:15

Ik zie daar nergens een wettelijk gesignaleerd fietspad. Noch door een verkeersbord noch door wegmarkeringen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 30 dec 2020 14:48

Ik zie daar nergens een wettelijk gesignaleerd fietspad. Noch door een verkeersbord noch door wegmarkeringen.
En die weg + tramsporen , daar kunnen ze in Gent meer dan één puntje aan zuigen...

meltens.k
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#14 , 30 dec 2020 17:54


pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#15 , 30 dec 2020 18:23

Dit is geen signalering van een fietspad. Er zijn maar 2 mogelijkheden namelijk een blauw verkeersbord of witte onderbroken strepen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”