Bedrijfswagen "geverfd", wat nu?

steve1991
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen "geverfd", wat nu?

#1 , 03 okt 2020 16:22

Dag iedereen,

Ik zit met een vraag in verband met bedrijfswagens.

even korte uitleg wat er gebeurt is. onze buren hadden een firma laten langskomen om onze omheining aan hun kant te verven. dit is natuurlijk geen probleem. het probleem ontstond toen de firma geverfd had met een verfspuit, waardoor er verschillende spatten over de omheining geblazen werden en mijn bedrijfswagen, die op de oprit stond, meegeverfd werd. hierdoor zijn er enorm veel witte/beige puntjes op mijn zwarte wagen gekomen.
De firma ontkent niet dat het zijn fout is. maar deze vraagt om voor de verzekering in te schakelen, eerst langs een firma te gaan om mijn wagen te laten polieren.
Nu weet ik niet zeker of dit wel mag.
Mijn vraag is nu, kan ik dit gewoon laten polieren/kleien, ... en kan dit onder gewoon onderhoud van de wagen gerekend worden?
Want ik zal vast niet de enige zijn die dit laat doen.

Voor de meer technische mensen, het gaat over een buitenverf op waterbasis, volgens de schilderfirma en zou het er zo af moeten gaan. De carwash waar ik hierna was geweest bevestigde ook dat dit met polieren waarschijnlijk opgelost zou zijn.

Zijn er dingen die ik best zwart op wit laat zetten? of ...

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2020 16:51

Zeker ongevallen document invullen en laten onderteken door buur en/of betreffende firma.
De verzekering zal een bestek opvragen, en een exertr zal beslissen. Zeker niet laten behandelen door een derden zonder akkoord van uw verzekering.. Wat ga je doen als het erger wordt gemaakt?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 03 okt 2020 17:30

Inderdaad het formeel akkoord vragen van de leasemaatschappij vooraleer iets te laten doen. Waaschijnlijk ga je al eerst een ongevalsaangifte moeten invullen om een dossier te openen.

Reclame

JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2020 18:55

Als je werknemer bent: uw werkgever contacteren, de situatie uitleggen en de instructies van uw werkgever opvolgen. De wagen is en blijft immers eigendom van uw werkgever in dat geval, en hij dient dan ook te beslissen wat er nu verder moet gebeuren.

mbbs1024
Berichten: 474

#5 , 04 okt 2020 14:02

In mijn car policy staat dat je ALTIJD, ook bij minimale schade de zaak aan de verzekering moet aangeven.
Gezien de wagen niet Uw eigendom is, moet je zeker met de eigenaar van de wagen (leasing maatschappij) overleggen wat je moet doen, anders riskeer je op het einde van het leasing kontrakt, wanneer de wagen nagekeken wordt, een mooie faktuur gepresenteerd te krijgen.

JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 okt 2020 10:48

Als het een leasingwagen is, is de leasingmaatschappij inderdaad de eigenaar. Maar het kan nooit kwaad (en is zeker aan te raden) om uw werkgever ook in te lichten hierover. Als er moeilijkheden zouden zijn met de leasingmaatschappij, is het goed om uw werkgever aan uw kant te hebben... In de meeste gevallen staat uw werkgever (ook) op het contract met de leasingmaatschappij...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”