Kleine Van Dale streken en sluikstoren

Spro
Topic Starter
Berichten: 4

Kleine Van Dale streken en sluikstoren

#1 , 07 sep 2008 00:07

Beste,

Ik heb ergens een stuk bos liggen waar ik momenteel zeer weinig kom (1-2,maal per jaar). Een aantal jaar terug besloot ik terug meer naar het bos te gaan en stelde ik kleine Van Dale streken vast met verregaande gevolgen.

Eén van die streken was dat men de darm van men grondwaterpomp-systeem had afgezaagd, waarom weet ik nog steeds niet, afgezaagd stuk lag er gewoon naast. Hierdoor raakte men grondwatersysteem verstropt waardoor ik terug een boring moet laten uitvoeren, ... om alles terug in oorsprongkelijke staat te herstellen zal het mij ongeveer €1250 kosten.
Nu waren er nog een aantal kleine diefstallen, omheining werd vernield, ... ik heb daar toen klacht voor ingediend, maar het was op dat moment tegen onbekende. Ik had op dat moment de zin/moed ook niet om daarin verder te gaan.

Nu passeerde ik deze week en ging eens een kijkje nemen. Blijkt dat alle omliggende percelen één grote bouwwerf te zijn waar men nu luxe weekend verblijfjes (op zen minst allemaal een zwembad) aan het bouwen zijn.
Nu is mijn perceel tot sluikstort van bouwafval omgetoverd. Welk kan ik hiertegen doen? Het materiaal kan van alle werven in de buurt zijn, ...

Ergens had ik al gedacht om een papiertje te hangen en "bluf" te spelen. Op het papiertje zou staan dat door de sociale controle in de buurt de sluikstorters bekend zijn. Als binnen termij x de gesluikstorte goederen niet zijn verwijderd ik een klacht zou indienen. Dit zou ik eventueel staven met art. 1382 BW.

Heeft iemand anders een idee of iets van mogelijkheden? Als dat "blufbriefje" een goed idee is, zou ik hier dan nog kunne verwijzen naar andere artikels?

Alvast bedankt.

Mijn verontschuldigingen voor de niet zo vlotte tekst die ik hierboven neertypte, ik vermoed dat dit het uur van de dag is. Mea Culpa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#2 , 12 sep 2008 16:53

Ik zou zelfs meer doen dan dat.

Ik zou een kopietje nemen van die brief en die in de omliggen wijken gaan bussen.
En natuurlijk ook op de plekken waar ze de huizen aan het bouwen zijn.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”