Ongeval op infrastructuur wegen werken?

Jaouad
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongeval op infrastructuur wegen werken?

#1 , 22 jul 2020 21:15

Hallo

Een aannemer was met werken op mijn straat bezig, door dat de kuilen niet omheind waren en er geen verlichting was in het straat ben ik in een van de kuilen gevallen.

Ik heb door de val mijn ribben aan de rechterkant bezeerd en schaafwonden opgelopen aan de rechter bovenarm en aan mijn linkervoet. Waar ik het meeste last van had waren mijn ribben, ik kon de amper bewegen of slapen, kon bijna niets doen.

Ik ben naar mijn huisarts geweest daarvoor, hij zij dat het niet gebroken was en dat foto's/scan niet nodig was. Hij heeft mij pleisters (Versatis 700mg) voorgeschreven

Ik heb naar de aannemer gebeld over het ongeval die ik heb opgelopen. Ik heb uitgelegd wat er gebeurt is, dat de kuil niet omheind was nog dat er verlichting in het straat was en wat ik moet doen voor de verzekering, de kosten van de dokter en medicatie. Ik kreeg te horen dat ik daar niet mocht zijn op de straat waar ze werken uitvoeren, dat je niet ziet waar je loopt en of ik gedronken had. Dat ik een week moet uitrusten en dat het wel zal overgaan. Ze zij dat die contact ging opnemen met de ploegbaas op het werf en dat die mij terug gingen contacteren.
Tot op de dag van vandaag heeft niemand met mij contact opgenomen. Ze hebben wel na mijn telefoon oproep de kuilen gevuld, bedekt met een ijzeren plaat, omheind en de straat verlichting.


Mijn vraag is wat kan ik nu doen. Ik ben niet bewust in de kuil gevallen nog was ik dronken! Was die kuil omheind, dan was ik tegen de omheining gelopen en niet erin.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 22 jul 2020 21:26

u had de politie moeten bellen om de nodige vaststellingen te laten doen en eventueel zelf foto's nemen

nu kan het oorzakelijk verband tussen uw val, verwondingen en de gemaakte kosten amper aangetoond worden en staat u praktisch nergens

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 22 jul 2020 21:55

Beste

Vraag is inderdaad of u daar wel mocht zijn.
Bij wegenwerken is de toegang meestal verboden. Net omwille van de risico’s.

Indien u desondanks wederrechtelijk toch betrokken weg betreden hebt kan u bezwaarlijk de aannemer aansprakelijk stellen voor de gevolgen van uw eigen overtreding.

Indien de aannemer in gebreke is gebleven wordt het verhaal anders.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 22 jul 2020 22:03


Vraag is inderdaad of u daar wel mocht zijn.
Vraagsteller WOONT daar ...

Eender hoe dienen putten op werven afgebakend te zijn. Altijd.


Maar Vraagsteller gaat vermoedelijk geen verband meer kunnen bewijzen tussen die fout / put en zijn verwondingen ...
Hij is zelfs bij de duivel gaan biechten: aannemer gecontacteerd :roll:
En die heeft bedankt door de put ineens te dichten - aannemer wist goed genoeg dat hij in fout was .

Ongeval met gewonde op de openbare weg
Dat moest / moet verplicht aangegeven worden bij de politie

Dus volgende keer draait ge u wat comfortabel, en blijft ge liggen
Politie & ambulance bellen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 23 jul 2020 08:41

Was het een straat met huizen en stoepen aan beide kanten?
Normaal dienen putten en gaten te worden afgedekt op een werf. Je had beter de politie of arbeidsinspectie gebeld en niet aan de aannemer laten weten. Nu heeft hij de bewijzen kunnen wegmoffelen, en zal er ongestraft vanaf komen wegens totaal gebrek aan bewijs.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”