Ontsnapte diertjes doodgebeten door onze hond

glennverbruggen
Topic Starter
Berichten: 21

Ontsnapte diertjes doodgebeten door onze hond

#1 , 20 jul 2020 13:12

Hoi,

Er staat al heel wat te lezen over kippen, konijnen en katten maar het is mij niet helemaal duidelijk.
In ieder geval zitten we met volgende vraag.

Onze buren hun kippen en konijnen breken constant uit en komen naar onze tuin, op zich heb ik daar geen probleem mee, ze doen niemand kwaad en richten geen schade aan bij ons. Echter wanneer onze honden alleen buiten zitten (Twee Alaska Malamute, jaagt instinctief op klein wild) jaagt hij op deze dieren en zal ze dan ook dood bijten. De jonge haan was vorige week zelfs zo onnozel om in de ren van onze honden te gaan.

In welke maten zijn wij aansprakelijk? Onze honden kunnen vrij rondlopen maar kunnen de tuin niet uit.
Onze buurman vraagt ondertussen om de kippen te vergoeden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 20 jul 2020 13:15

vraagt hij vergoeding omdat zijn jonge haan in de ren van uw hond geweest is?

lukasi
Berichten: 1141

#3 , 20 jul 2020 14:11

Buur moet er voor zorgen dat zijn kipjes niet kunnen uitbreken.
Ik zie geen reden waarom je door zijn gebrek aan zorgvuldig om zijn hok uitbraak proof te maken , jij de kosten moet betalen.

Reclame

glennverbruggen
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 21 jul 2020 17:27

vraagt hij vergoeding omdat zijn jonge haan in de ren van uw hond geweest is?
Hij vraagt inderdaad om ondertussen 6 kippen te vergoeden.

Mijn gezond verstand denkt inderdaad dat er mij geen enkele vergoeding kan opgelegd worden.
Heb er vandaag nog eens trachten met te praten, maar hij ziet het probleem niet aan zijn kant.
Soit, we zien wel.

Bedankt voor de reacties

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 21 jul 2020 20:31

Geef al zeker een melding door aan uw verzekering (makelaar of maatschappij) kan nooit geen kwaad.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”