Schade wagen op eigen oprit

Becko81
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schade wagen op eigen oprit

#1 , 02 jul 2020 17:51

Beste,

Toen ik gisterenavond thuiskwam wou ik mijn oprit oprijden. De oprit is vrij nauw en omringd door bakstenen muren. Toen ik de oprit wou oprijden moest ik uitwijken voor een kat (van ergens in de buurt) zodat ik het muurtje van de oprit geraakt heb. HIerdoor heb ik schade aan mijn wagen aan passagierszijde. Mijn wagen heeft een BA+ of omniumverzekering (is een firmawagen, is bijzonder onduidelijk). In welk geval wordt deze schade door de verzekering gedekt (mits betaling van de franchise). Bedankt voor uw advies!
Mvg

Bert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 jul 2020 19:47

nog de kat, nog de eigenaar (als die 1 heeft) kan verantwoordelijk worden gesteld voor de geleden schade

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 02 jul 2020 20:31

Enkel als die firmawagen verzekerd is voor eigen schade (dus: een omniumverzekering heeft) komt deze er in tussen.

Reclame

cesto
Berichten: 324

#4 , 03 jul 2020 07:24

Als je een omnium hebt wordt de schade in principe in elk geval gedekt. Maar jij moet de polis zelf gaan lezen, want niemand op het forum kan het nakijken voor jou.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2020 11:55

Weet dat, als je een omnium voor deze wagen hebt, er hoogstwaarschijnlijk ( bijna zeker ) een bepaald bedrag "vrijstelling" zal zijn. Dus een bedrag dat jijzelf zal moeten betalen.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 03 jul 2020 12:18

(mits betaling van de franchise).
Had TS zelf al gezegd.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”