Beschadiging grafzerk

Ergro
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beschadiging grafzerk

#1 , 27 jun 2020 13:01

Met het overlijden van mijn vader, 36 jaar geleden had mijn moeder voor een dubbelgraf gekozen, waar zij later dan ook begraven zou worden. Er werd toen een dubbele grafzerk geplaatst. Na het overlijden van mijn moeder in januari werd door de begrafenisondernemer aan een bevriende steenkapper, ( de plaatser van de originele steen was intussen ook al overleden) opdracht gegeven om de steen te voorzien van aanvullende belettering. Het uitvoeren van de opdracht heeft uiteindelijk 5 maanden geduurd, en het factuur, dat wel snel kwam, bedraagt meer dan 2000 euro. Wat is nu het probleem? De originele steen diende verwijderd te worden om de begrafenis mogelijk te maken, bij deze werken werd de zerk beschadigd. Volgens de steenkapper was het niet mogelijk om deze te verwijderen zonder schade. Wel worden nu kosten tbv 400 euro aangerekend om de beschadigde delen te vervangen door nieuwe. Is het normaal dat wij moeten opdraaien voor schade veroorzaakt door het personeel van steenkapperij? Tenslotte hebben zij de schade veroorzaakt, ik dacht dat deze firma's toch verzekerd waren tegen dergelijke gevallen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 27 jun 2020 13:05

U maakt geen schijn van kans.
Afbraak van een zerk van decennia oud brengt nu eenmaal risico's mee.
Mogelijks was de steen van slechte kwaliteit, enz.
U zou moeten kunnen bewijzen dat die firma de zerk opzettelijk heeft vernield. Onmogelijk....
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 27 jun 2020 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 27 jun 2020 13:05

Het zal ervan afhangen of de uitleg klopt dat de steen niet te verwijderen was zonder schade.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”