Aansprakelijkheid na 18

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: Aansprakelijkheid na 18

#16 , 24 mei 2020 09:38

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LotteBuseyne
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 mei 2020 12:10

Iemand die nog thuis woont heeft geen recht op een pro deo...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 25 mei 2020 15:59

Ik raad u aan om de volgende passages te lezen:
Iemand die nog thuis woont heeft geen recht op een pro deo...

Verder raad ik u aan om dringend contact te zoeken met de juridische dienst binnen uw ocmw. U werd blijkbaar onvolledig ingelicht over de mogelijkheden. Ik vraag mij echt af waar u het haalt dat iemand die nog thuis woont d'office geen recht op pro deo heeft.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

LotteBuseyne
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 mei 2020 13:25

Wel, er is een advocaat bij die zitting gekomen, waarschijnlijk opgeroepen door de balie en die heeft op papier gezet dat er geen pro deo mogelijk is omdat de ouders werken en het globale gezinsinkomen bekeken wordt en die heeft dan m'n zoon een document laten ondertekenen met de tarieven. Hoewel die advocate dus heel goed wist dat hij dat zelf niet kan betalen en er bij voorbaat dan van uitging dat de ouders dat gaan doen.

LotteBuseyne
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#20 , 27 mei 2020 12:45

Ben er achter gekomen hoe het juridisch nu eigenlijk zit. Ik vermeld het hier even, je weet maar nooit dat anderen er iets aan hebben... :

"Een persoon die in de gevangenis wordt opgesloten, heeft automatisch recht op pro deo"

Dit is dus de officiële uitleg.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”