annulatie skistage school

benji262
Topic Starter
Berichten: 19

annulatie skistage school

#1 , 10 mar 2020 09:49

Hallo iedereen ,

Graag had ik wat meer info gehad over mijn kans op het terug krijgen van de reeds betaalde schoolreis naar Italie die door het COVID19 virus is afgelast .
Er was in de prijs een annuleringsverzekering maar deze dekt waarschijnlijk deze reden voor annulering niet .
Nu denk ik er aan om bij niet terug betaling door de school een advocaat via rechtsbijstand in te schakelen om mijn geld 700 euro + onkosten skibril,ondergoed,kousen ,handschoenen enz ter waarde van ong 300 euro terug te eisen .
Het is de school die de reis heeft geannuleerd en niet de ouders , onze mening is niet gevraagd .
Wat denken jullie hier over?

MVG ,
Benjamin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 10 mar 2020 10:19

Kansloos
"sowieso" schrijf je zo.

DoubleCheck

#3 , 10 mar 2020 10:36

Er was in de prijs een annuleringsverzekering maar deze dekt waarschijnlijk deze reden voor annulering niet.
Speelt weinig rol, aangezien u niet de partij bent die annuleert, maar het wel de "organiserende partij", zijnde de school is die dit beslist. Een annulatieverzekering is voor het geval u zelf zou beslissen om niet deel te nemen (wegens ongeval, ziekte, ...).
Nu denk ik er aan om bij niet terug betaling door de school een advocaat via rechtsbijstand in te schakelen om mijn geld 700 euro
Het zou me verwonderen als u het geld voor de skistage niet spontaan zou terugkrijgen van de school. (Lees ook even: https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... -annulatie => Deeltje "Annulering door reisorganisatie").
+ onkosten skibril,ondergoed,kousen ,handschoenen enz ter waarde van ong 300 euro terug te eisen.
Weinig kans dat je deze kosten terugkrijgt. Je kan al dit materiaal perfect gebruiken bij een volgende ski-vakantie... Ook via de rechtbank geef ik u bijzonder weinig kans dat je die kosten zal terugkrijgen. (Wens je toruwens ook al die tijd en moeite erin te steken voor €300? Zelfs al heb je rechtsbijstand, je moet uw eigen tijd ook rekenen... Desnoods verkoop je dit materiaal op een tweedehandssite. Als het nieuw is en je vermeldt de reden waarom je dit verkoopt, moet je dit makkelijk voor €200 terug van de hand kunnen doen, en is uw verlies beperkt tot €100. Helemaal niet de moeite om daarvoor naar de rechtbank te stappen).

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 10 mar 2020 11:06

Buitenlandse zaken raadt ondertussen alle reizen naar Italië af.
"sowieso" schrijf je zo.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 10 mar 2020 11:20

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

DoubleCheck

#6 , 10 mar 2020 11:41

Zo zal er worden bekeken of de reiziger nog wil omboeken naar een andere bestemming. Wil die dat niet, dan wordt de reis terugbetaald. Het zijn de reisorganisa­toren zelf die die kost op zich ­nemen, omdat dit scenario niet wordt gedekt door het gros van de annulatieverzekeringen.
In het geval van de vraagsteller is de school de "reisorganisator" en is het ook aan de school om de ouders terug te betalen. Kans is groot dat de school op hun beurt met een "echte" reisorganisator gewerkt heeft en de kosten van deze laatste zal terugkrijgen.

Dus ik denk niet dat de school veel problemen zal maken om het inschrijvingsgeld terug te storten. Daarentegen: op een terugbetaling van het aangekochte materiaal, zou ik niet te veel rekenen.

benji262
Topic Starter
Berichten: 19

#7 , 11 mar 2020 05:45

bedankt voor jullie reactie

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”