Afzeggen Bestelbon nieuwe auto

Betje20
Topic Starter
Berichten: 30

Afzeggen Bestelbon nieuwe auto

#1 , 03 mar 2020 19:17

Ik heb net getekend voor een nieuwe auto, een lease/aankoop constructie. Zag er goed uit, dus ik heb bij de verdeler getekend op de bestelbon. Het betreft een stock wagen. Nu heb ik van de financiële dienst van het bedrijf een leasecontract ontvangen en daarop staat: "De huurder draagt de gevolgen van vrijwillige brand, vuur, ontploffing of van een opzettelijk daad van de huurder of van een derde." Ik heb contact opgenomen met de verhuurder. Feitelijk wordt er niks door de verzekering vergoed als ik de auto ergens heb staan op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, zoals bijv een vandaal die de auto in brand steekt (met bijv een simpel waxinelichtje onder de band) of een protestant die met een molotov cocktail moedwillig in brand steekt. Ik zal dan de complete wagen moeten betalen. Dat is toch niet normaal? Wie kan nu zo'n risico nemen? Wat kan ik hieraan doen? En is het niet aanvaarden van deze , in mijn ogen, absurde verzekeringsvoorwaarden die ik niet eerder heb gezien, een geldige reden om ook het tekenen van de bestelbon op te zeggen zonder boetes?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2020 19:48

Ik denk niet dat je er mee zal onderuit komen.

Je moet je persoonlijk ervoor verzekeren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”