Nutsvoorziening netbeheerder op eigendom

Wesje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nutsvoorziening netbeheerder op eigendom

#1 , 04 sep 2019 15:53

5 jaar terug tijdens het plaatsen van een omheining zijn we op een elektriciteit voorziening van de netbeheerder Fluvius gebotst op 60cm van de oppervlakte, pal over en haaks door mijn eigendom. Dit met schade tot gevolg! Ik heb daarvoor een expert aangesteld om de zaak te bekijken maar tot op heden geen resultaat? Ik heb kinderen die graag in de tuin spelen, ik heb een huisdier en tot op heden een half afgewerkte omheining en het gevaar van een onbeschermde hoofd elektriciteits leiding. Wat kan ik daartegen doen?
Op klip staat de leiding niet over mijn eigendom maar wel via de aanpalende straat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 sep 2019 16:44

Wat is er fout aan om eens contact op te nemen met Fluvius? Waarom onmiddellijk een extern expert? En die kabels liggen altijd op een diepte van ongeveer 60 cm.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 sep 2019 18:31

Dit met schade tot gevolg!
Schade aangericht door wie, aan wie ?

Heeft u een erfdienstbaarheid tov Fluvius of zijn voorgangers ?
Lijkt me straf dat die kabel door uw eigendom gaat, terwijl die in een aanpalende straat hoort te liggen.
Maar alles kàn hier ...
Ik heb een half afgewerkte omheining
Dat ze geen palen bij hun leidingen willen is begrijpbaar.
Maar een langere overbrugging tussen palen op de gevraagde minimum afstand moet toch kunnen ?
het gevaar van een onbeschermde hoofd elektriciteits leiding.
Ligt die leiding dan open en bloot in een geul door uw tuin, of hoe moeten we dat zien ?

Hoog- of laagspanning ?

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”