Persoonlijk materiaal verdwenen op school bij afbraakwerken bouw

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

Re: Persoonlijk materiaal verdwenen op school bij afbraakwerken bouw

#16 , 02 aug 2019 18:24

Dan is volgens mij de rekening voor de aannemer. Hij heeft de planning niet gevolgd.
lijkt mij inderdaad de meest logische oplossing, maar ik vrees dat er geen oplossing op korte termijn uit de bus zal komen en dat er van het kastje naar de muur zal gespeeld worden . . . :evil:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ElineWRC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 aug 2019 11:48

Versta ik niet, je weet dat die lokalen moeten ontruimt zijn en toch laat je persoonlijke spullen daar liggen. Wij kregen vroeger naar ons vijs van de meester als we geen zorg droegen voor onze spullen en die van iemand anders.
Haha, grappig dat ik dan zo’n reactie krijg. Ik heb dat daar niet ‘laten liggen’. In onze tuin staat een nieuwbouw. Al onze spullen moesten daarheen verhuisd worden. Een heel deel was al verhuisd, maar het was nog niet klaar. Daarom stond mijn bureau daar nog. Omdat dat op de verhuisdag van 1 augustus nog verhuisd zou worden. En ze hebben dat dus zonder boe of ba weggesmeten. Samen met nog twee bureaus van andere collega’s en enkele kasten die nog niet verhuisd waren. Het gaat dus helemaal niet om mijn respect voor mijn eigen spullen, maar om het gezond verstand van die aannemer en die werkmannen. Zij zijn binnen beginnen afbreken, en dat had helemaal in orde kunnen zijn, als ze gewoon onze directrice even gebeld hadden om te vragen of dat oké was. In ieder geval dank ik u voor uw constructieve reactie. Hier ben ik volledig mee verder geholpen!

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 aug 2019 19:09

Kan nooit diefstal zijn want het immaterieel bestanddeel nl het opzet ontbreekt om eventjes duidelijk te stellen.
Is een fout art 1382 e.v. van het BW dus via de verzekering te regelen zpals hier al is aangegeven.
JurecaBE moderator

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”