Schade gsm klasgenoot zoon

Jakkemie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schade gsm klasgenoot zoon

#1 , 11 jul 2019 12:06

Zoon, 16 jaar stootte per ongeluk, tijdens de pauze op de speelplaats van de school de gsm van zijn klasgenoot uit diens handen. De gsm valt op de grond en het glas is stuk. Klasgenoot vraagt/eist volledige vergoeding. Schoolverzekering zou deze schade niet dekken. In hoeverre kan mijn zoon (via ouders)aansprakelijk beschouwd worden?

Dank u voor uw tijd en antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2019 12:29

Beroep doen op uw familiale verzekering. Schade toevallig door uw zoon aangericht.

Jakkemie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2019 15:25

Vrijstelling hoger dan kosten. Dus heeft t geen zin om dit aan te geven.

Reclame

Jakkemie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jul 2019 15:27

Vrijstelling hoger dan kosten. Dus heeft t geen zin om dit aan te geven. Moet ik het hele bedrag betalen? Ik kan ook ervan uit gaan dat deze persoon zijn gsm beter had moeten vast houden, dan, zeker op een 'speelplaats'? Waarom dekt de verzekering school het niet?

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 11 jul 2019 15:35

Beste

Toch aangeven. Verzekering zal ook schade onderzoeken. Is er wel aansprakelijkheid van uw zoon?
Hoe groot is de schade effectief?
Kan er geen herstelling gebeuren? Wat is de werkelijke restwaarde gsm?
Als er aansprakelijkheid id draait u op voor de werkelijke waarde, niet voor de nieuwwaarde.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jakkemie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 jul 2019 15:57

Ok. Ik neem contact op met mijn makelaar. Bedankt voor de tips!

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 11 jul 2019 16:48

Beste

Toch aangeven. Verzekering zal ook schade onderzoeken. Is er wel aansprakelijkheid van uw zoon?
Hoe groot is de schade effectief?
Kan er geen herstelling gebeuren? Wat is de werkelijke restwaarde gsm?
Als er aansprakelijkheid id draait u op voor de werkelijke waarde, niet voor de nieuwwaarde.
Er is een tijd geweest dat de forummers punten konden geven voor de antwoorden. Dit antwoord kreeg van mij de volle tien op tien !

Veel te veel mensen vergeten het luik "verdediging" uit een familiale polis; de dekking omvat niet alleen betaling aan schadelijders, maar ook het vermijden van nutteloze of fel overdreven betalingen. En zolang zij zelf niet moeten vergoeden, is er uiteraard geen invloed van de franchise.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 jul 2019 18:17

Stel het omgekeerde bij jou zoon, wat had je dan graag zien gebeuren, en probeer terwijl je er aan denkt, nuchter en objectief te beslissen in je antwoord...

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 jul 2019 16:32

Gewoon een voorstel doen en menselijk zijn, soms kom je ook tot goede oplossingen, hoeft niet altijd een juridische oplossing te zijn!

eylis
Berichten: 8840

#10 , 12 jul 2019 18:59

Even in de kantlijn: en deze opmerking kan uw verdediging misschien in overweging nemen om de aansprakelijkheid van beide jongens te toetsen. Hoe oud zijn de jongens? Een speelplaats is een plek waar tijdens de recreatietijden gesport, gehold en ja ook gespeeld wordt. Toch zeker tot en met 16 jaar. Wat zegt het schoolreglement bovendien over het gebruik van de GSM op school?

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”