Verantwoordelijk gemaakte kosten?

Mans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verantwoordelijk gemaakte kosten?

#1 , 09 mei 2019 13:53

Onlangs belde ik naar mijn gasketel technieker omdat mijn verwarmingsketel het niet meer deed.

De technieker die me terug belde vroeg of hij moest langskomen (zonder te vermelden dat weekendwerk een extra kost zou zijn).

Hij kon het probleem echter niet verhelpen en kon alleen maar vaststellen dat de oorzaak "een defecte gasblok"** zou zijn en dat "de herstelling bijna zo duur zou zijn als het plaatsen van een nieuwe gasketel".

Ik moest direct 108,39 euro betalen ondanks dat mijn gasketel het nog steeds niet deed. Ik begrijp dat niets gratis is, maar dit is wel gemakkelijk verdiend natuurlijk. Zeker gezien de afloop van dit verhaal. Op zijn advies**, dat een nieuwe ketel de beste optie was, heb ik enkele offertes laten maken om een een nieuwe gasketel te plaatsen.

(**: zo genoteerd op eigen factuur)

Deze werd uiteindelijk eergisteren geïnstalleerd (door een derde bedrijf), maar bij het opstarten van de ketel stelden die techniekers exact hetzelfde probleem als bij mijn oude ketel vast: vlam ontsteekt, maar dooft onmiddellijk. Conclusie van deze techniekers: er is helemaal geen gasdruk aanwezig.

Zij hebben dan meteen Fluvius gebeld die na controle ter plaatse konden vaststellen dat de gasontspanner defect was. Fluvius vond het bovendien zeer eigenaardig dat de gekomen technieker de gasdruk niet had nagemeten omdat bij een defect aan een gasketel dit als éérste dient nagekeken!! Had hij die nagemeten en Fluvius gebeld was het defect direct kostenloos (!) verholpen.

Gevolg is nu dat ik 108 euro heb betaald voor een interventie én 2742 euro kosten heb gemaakt voor de plaatsing van een volledig nieuwe gasketel; wat eigenlijk niet nodig was geweest als de eerste technieker zijn job correct had uitgevoerd. Voor een alleenstaande véél geld!

Kan ik van het bedrijf dat zijn technieker uitstuurde een schadevergoeding vragen voor de gemaakte kosten ten gevolge van een foute dienstverlening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 mei 2019 13:59

U kunt dat proberen. Vragen staat vrij (maar krijgen is de kunst).
Stuur hen een AS.

Maar evenzeer naar Fluvius want hun levering van gas vertoonde een niet te verwachten "defect"!!!

Maar hoop niet teveel!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”