jas uit vestaire weg

Ingrid 68
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

jas uit vestaire weg

#1 , 08 mei 2019 13:24

Mijn zoon is een aantal weken geleden naar een fuif geweest. Hij heeft daar zijn jas in verzekerde bewaring gegeven in de daarvoor voorzien vestiaire.(betaald en een bonnetje met nummer ontvangen) Bij het verlaten van de fuif is hij zijn jas vergeten gaan op te halen. Later hebben wij geprobeerd om contact op te nemen met iemand van de organisatie die mij vertelde dat ze na de paasvakantie al de gevonden voorwerpen gingen fotograferen en op de pagina van het evenement gingen zetten. Dus even afgewacht, maar foto's waren er 2 weken na de vakantie nog altijd niet. Nogmaals contact opgenomen met de organisatie die zei dat ze het vergeten waren, maar ze gingen het alsnog in orde maken. (wat ze nog tot nu nog altijd niet gedaan hebben) Ik mocht inmiddels wel mijn email-adres doorgeven en ze gingen de foto's van de jassen die achtergebleven waren doormailen. Geen mail ontvangen... Dan heb ik zelf een foto van de jas naar zijn whats-app gestuurd, waarna ik antwoord kreeg dat zulke jas er niet bij was, en een foto van een verzonden mail naar mijn emailadres, maar die ik tot op heden nog altijd niet ontvangen heb, ook niet in de spam-map. Nu weet ik ook wel dat het hier niet om een fortuin gaat, maar het was een splinternieuwe jas (oude fuifjas was week ervoor gestolen in jeugdclub) en zo groeit het geld toch ook niet op mijn rug... Kan ik eigenlijk iets ondernemen? Is de organisatie van zo'n evenement verantwoordelijk voor spullen die in de vestiaire in bewaring worden gegeven? ps : zijn bonnetje heeft mijn zoon nog

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 mei 2019 13:28

Als het een betalende vestiaire is met ontvangstbewijs, mag u er inderdaad vanuit gaan dat zij aansprakelijk zijn, er is immers een overeenkomst. Zelfs een eventueel bordje met "wij zijn niet verantwoordelijk voor ... " is op dat moment waardeloos.

Ingrid 68
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2019 15:11

En waar of bij wie moet ik dan zijn om verhaal te halen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 08 mei 2019 15:24

De organisatie van de vestiaire. Kans is groot dat dat dezelfde is als die van de fuif.

Ingrid 68
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mei 2019 15:38

Die heb ik al meerdere malen gecontacteerd maar zonder resultaat. zij zeggen gewoon dat er dergelijke jas niet bij was bij de achtergebleven spullen. Einde verhaal voor hen...

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 08 mei 2019 15:56

Best via aangetekend schrijven een ingebrekestelling versturen. Die jas zal inderdaad weg zijn, maar u kunt zijn waarde nog wel terug eisen.

Ingrid 68
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 mei 2019 16:06

Oké. Bedankt voor de info! Heb enkel de naam en het telefoonnummer van die man maar adres moet dan wel re achterhalen zijn denk ik.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 08 mei 2019 17:12

De inrichter is verantwoordelijk voor die jas vanaf het ogenblik dat u hem afgeeft tot aan het einde van het evenement, dus tot de zaal leeg is. U kan hem onbewaakt achterlaten zolang u wil, maar dat is dan uw keuze en verantwoordelijkheid.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6854

#9 , 08 mei 2019 17:32

Die mensen zouden een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid moeten hebben, onder andere daarvoor.
En zo'n verzekering BA, voor een particulier een familiale verzekering, werkt meestal ook omgekeerd. dus als u slachtoffer bent, zorgen zij voor vergoeding of recuperatie van uw schade of verlies. Of pogen dat toch te doen.

Het is natuurlijk rijkelijk laat om nu nog aan te geven, maar wie niet waagt....

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”