Eigendom hond

Dirkwachter
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Eigendom hond

#1 , 06 mei 2019 16:12

Hallo,

Ik zoek info betreffende bezit van een hond.
Ik had een kennis met een hond. Maar die bleek moeilijk (niet alleen ghuiis kunnen zijn, kapotbijten) . Dus die kennis had hel eventjes bijzijn broer ondergebracht ... gedurende 3 maand. Maar ook dit kon niet blijven duren... en dus moest de hobd terug. Maar de vriendin wil de hond niet in het app. Dus, heb ik me erover ontfermd. De hobd is nu sinds eind januari bij mij. Ik voorzie in alles... eten / speelgoed /trimmer / nieuwe leiband/ vlooiebproduct etc etc.... de hond kan niet alleen zijn dus ik moet heeeeel veel laten.. of zoeken naar een petsitter (wst terug geld kost).
Hij is in de 4 maand nog nooit om zijn hobd gekomen om te wandelen of dergelijke. Enkel eens goeiedag komen zeggen...
nu heb ik dogid aangeschreven om de chip te veranderen en zij hebben hem gecontacteerd . Plots stond hij hier gisteren om zijn hobd op te halen. Want het is zijn hond.
Hij zegt dat hij doet wat hij wil want het is zijn hobd, en als hij zin heeft om hem terug thuus te hebben dat hij dat dus ook kan... ik heb hem meeegegeven met pijn in het hart en savovds heeft hij hem teug gebracht (ja want waar moet hij ermee naartoe?)
Ik stel me hier toch vragen bij... als je je hobd ziet als eigendom... ben je dan niet wettelijk verplicht te voorzien in diens behoeften en verzorging?

Mijn vraag is dus wat ik hieraan kan doen? Ik kan de hobd moeilijk aan zijn lot overlaten ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2019 16:44

Dirk, als grote dierenvriend kan ik uw bezorgdheid om de hond enkel maar waarderen.
Ik voel ook aan dat u die hond wil houden. Dier hoort niet thuis bij die kennis, is geen dierenvriend, daarom bijt het dier ook aan van alles en nog wat. Met goede verzorging, aandacht en zachtheid wordt dat een voorbeeld. Laat de chip momenteel voor wat het is.
Als ik u was, hield ik de hond voor uzelf. Maar één goede raad houdt alle rekeningen dierenarts en dergelijke bij. Als hij de hond terug wilt ( onwaarschijnlijk ) dan moet hij eerst de rekeningen betalen. Indien niet dierenbescherming voor verwaarlozing.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”