Slot veranderd zonder verwittiging

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Slot veranderd zonder verwittiging

#1 , 03 apr 2019 17:31

Een van mijn kenissen heeft een winkel die al een hele tijd gesloten is.
Vorige week wou hij daar binnengaan en stelde tot zijn verwondering vast dat er een nieuw slot op de deur geplaatst was zodat hij niet in zijn eigendom binnen kon. Na bij de politie geïnformeerd te hebben werd hem gezegd dat er een buis gesprongen was, water liep over een parking daarnaast, en ze de brandweer moesten laten komen om af te sluiten en daarna een slotenmaker om slot te vervangen.
Dit alles werd uitgevoerd zonder de eigenaar te verwittigen !
Dit lijkt mij een inbreuk die toch werkelijk te ver gaat, wordt iemand zijn eigendom niet meer gerespecteerd in België, mag dit zo maar ?
graag uw reactie waarvoor bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 03 apr 2019 17:39

Straf, we zitten hier met een behulpzame agent die gigantische schade voorkomt en toch moeten er klagers zijn?

Voor de volledigheid, wanneer de situatie het vereist, kan de politie een slotenmaker vorderen om zo'n probleem op te lossen.

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

#3 , 03 apr 2019 17:49

Straf, we zitten hier met een behulpzame agent die gigantische schade voorkomt en toch moeten er klagers zijn?

Voor de volledigheid, wanneer de situatie het vereist, kan de politie een slotenmaker vorderen om zo'n probleem op te lossen.
En waar blijft de verwittiging voor de eigenaar ? die heeft er wel zijn geld in geïnvesteerd, heeft een gsm en telefoon en wordt genegeerd ! moeite niet waard, betaal maar belastingen

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 03 apr 2019 18:58

Straf, we zitten hier met een behulpzame agent die gigantische schade voorkomt en toch moeten er klagers zijn?

Voor de volledigheid, wanneer de situatie het vereist, kan de politie een slotenmaker vorderen om zo'n probleem op te lossen.
En waar blijft de verwittiging voor de eigenaar ? die heeft er wel zijn geld in geïnvesteerd, heeft een gsm en telefoon en wordt genegeerd ! moeite niet waard, betaal maar belastingen
Komaan zeg, wees eens redelijk. :evil: :evil:

Moeten ze (politie, brandweer...) eerst beleefd toelating vragen om het acuut probleem op te lossen, of te blussen, met de zekerheid dat kostbare tijd verloren gaat en de schade veel groter wordt? En dan zeker nog toelating op papier in drievoud getekend zeker ?

De hulpdiensten hebben gedaan wat het woord zegt, (zeer dringende) hulp geboden. De eigenaar zal heus wel verwittigd worden, maar in zo'n geval zullen ze eerst handelen, en dan de paperassen regelen.

En de eigenaar, die betaalt maar belastingen, onder andere voor die hulpdiensten. Dat vergeet u voor het gemak eventjes ?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 apr 2019 19:59

Hoe ook rekening met het feit dat er geen telefoonregisters/telefoonboeken bestaan van GSM nummers. Vroeger was het makkelijker. Dan nam je het telefoonboek of typte het adres op een PC in en je kreeg een nummer. Tegenwoordig is het één en al PRIVACY. Wel, hier hebben ze de privacy van uw kennis gerespecteerd, en het nummer niet opgezocht. Anders was daar weer commotie over ,omdat ze dat nummer hadden gebeld zonder hun toestemming.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 apr 2019 20:03

Waar zijn we nu weer mee bezig ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 03 apr 2019 21:04

Kleine aanvulling kosten indien niet voorzien bij brandweer ten laste van eigenaar.

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

#8 , 04 apr 2019 10:04

Ben verwonderd bij het lezen van zo veel negatieve reacties. Stel u eens in de plaats van deze persoon :staat voor de deur van zijn eigendom en verneemt dan van de politie wat er voorgevallen is TWEE MAAND ERVOOR, zonder enige verwittiging van gelijk wie.
Helemaal akkoord voor die noodzakelijke interventies, maar verwittig dan de mensen vooral daar ze in het bezit waren van tel en adres, een minimum aan beleefdheid en respect voor andermans eigendom.kwam hier wel van pas. Blijkbaar gaat hier niemand mee akkoord.

LeenW
Berichten: 12824

#9 , 04 apr 2019 10:20

Uw vraag ging over of dit mocht ("wordt iemand zijn eigendom niet meer gerespecteerd in België"), daar zijn we het allemaal over eens dat politie hier correct gehandeld heeft.

Of de eigenaar achteraf verwittigd had moeten worden is een andere kwestie. Naar mijn mening was het inderdaad een kleine moeite geweest om een briefje achter te laten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 apr 2019 10:30

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar ik heb ook meerdere zaken gehad en altijd waren er buren die vn mij een telefoonnummer hadden om me te verwittigen, De politie doet dit niet !
Zeg tegen je vriend om één of twee buren eens zijn telefoonnummer te geven tegen er iets mocht gebeuren, en dit is geen luxe om de buurman je tel te geven
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 04 apr 2019 10:37

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar ik heb ook meerdere zaken gehad en altijd waren er buren die vn mij een telefoonnummer hadden om me te verwittigen, De politie doet dit niet !
Zeg tegen je vriend om één of twee buren eens zijn telefoonnummer te geven tegen er iets mocht gebeuren, en dit is geen luxe om de buurman je tel te geven

Zou je dat echt wel doen, den Lowie ? En wat met je privacy :roll: ?

En tussen haakjes, bij de recente stormen is de brandweer in de buurt tussengekomen voor een omgewaaide boom, in een tuin; was een tweede verblijf en de gebruikers waren even op citytrip of zo.. Naar ik hoor zijn die mensen een paar dagen later op de hoogte gebracht. Blijkbaar was het een kleine moeite om hen terug te vinden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 apr 2019 10:41

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar ik heb ook meerdere zaken gehad en altijd waren er buren die vn mij een telefoonnummer hadden om me te verwittigen, De politie doet dit niet !
Zeg tegen je vriend om één of twee buren eens zijn telefoonnummer te geven tegen er iets mocht gebeuren, en dit is geen luxe om de buurman je tel te geven

Zou je dat echt wel doen, den Lowie ? En wat met je privacy :roll: ?
Ik heb dit altijd gedaan, en nu nog mijn twee buren hebben alle beiden een huissleutel van mij, mijn vrouw is 78 jaar maar vergeet alles en voor de zekerheid hebben ze allebeide buren een sleutel en mijn telefoon nummer.
Ik hecht niet zoveel aan mijn privacy :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 04 apr 2019 11:20


En wat met je privacy


Overdrijven we nu niet een beetje?
Mag je uw gezicht nog wel tonen op straat? Want dan geven we ook onze privacy toch al voor een deeltje weg. Dus allemaal onder de boerka, zowel mannen als vrouwen. Maar dan ook nog de ogen verstoppen, want ze zouden de kleur van onze ogen kunnen zien :evil:

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”