Aansprakelijkheid bij ongeval of dergelijke

jessicaprinse85
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid bij ongeval of dergelijke

#1 , 01 apr 2019 16:48

Beste,

Mijn vriend en ik wonen samen op hetzelfde adres.
Maar hij wil niet aansprakelijk gesteld worden voor eender wat er door mijn toe doen gebeurt.
Ik wil hier voor een contract opstellen, dat door meerdere partijen getekend zal worden.

Aangezien min domicilie op hetzelfde adres staat, en hij niet in kosten wil vallen door eender welk voorval,hadden we hier graag een contract over opgesteld.
Wel dat dit rechtsgeldig is, zodat als er iets van betaling moet gebeuren, hij niet verantwoordelijk is voor mij (hij heeft een lening op zijn huis lopen), maar ook wederzijds.

Hoe pak ik dit aan?

mvg

Jessica

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 01 apr 2019 16:55

Uw vriend is sowieso niet aansprakelijk voor uw daden, daar moet geen extra contract voor opgemaakt worden.

Wat wel een probleem kan zijn is dat bij schulden een deurwaarder beslag kan leggen op alle goederen in jullie woning. Daar kunt u echter niets aan veranderen, dus ook daarvoor haalt een contract niets uit. De enige raad die ik kan geven is voor een revindicatie dat hij al zijn eigen goederen kan bewijzen door facturen en betalingsbewijzen.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”