chassisnummer

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: chassisnummer

#16 , 28 dec 2012 16:05

Dan zal je je moeten richten naar de Nederlandse wetgeving.
http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#17 , 28 dec 2012 16:14

En waar woont u?
Het is een onderhandse koop geweest ... alhoewel verkoper blijkbaar een handelaar was.
U kan aangifte doen bij de Belgische politie maar dan zal u de wagen mee terug naar België moeten brengen en gezien mogelijke valsheid zal het voertuig met beslag gelegd worden in België voor verder onderzoek.
Parket kan dan beslissen om zaak niet te vervolgen of dat zaak gezien goedgekeurd in Nederland in Nederland moet afgehandeld worden.

U kan evengoed aangifte dien in Nederland en als vonnis uitvoerbaar is het laten uitvoeren in België.
Persoonlijk denk ik dat dit het handigste is.

freelance

#18 , 28 dec 2012 18:06

Afgezien van het Landen spelletje ( Finse papieren , Nederlandse keuring , Belgische handelaar ) , en de juiste procedure om voertuig in verkeer te brengen :

Quote : "De verkoper heeft al een schikkingsvoorstel gedaan maar niet in verhouding tot mijn schade. "

Vraag : wat is dan de precieze schade , of het nadeel dat u ondervindt ?
Als verkoper een schikkingsvoorstel gedaan heeft , dan moet koper ook al een "schade " voorgelegd hebben .

Volgens oorspronkelijke vraag van poster was de schade " een ingelaste valse chassisnummer " .
In hoeverre heeft poster daar nadelen van ondervonden die gerechtvaardigd zijn om verkoper in gebreke te stellen ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

swb
Topic Starter

#19 , 28 dec 2012 20:30

U allen alvast bedankt voor alle reacties,

Aangezien ik NOG niet tegen de lamp gelopen is er nog geen direkte schade. Echter zodra het verborgen gebrek (valse identiteit ) aan het licht komt bij een jaarlijkse keuring of een grote verkeerscontrole
wordt het voertuig in beslag genomen wat schade veroorzaakt. Ook als ik het voertuig verkopen wil moet ik het gebrek melden om zelf later niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden. Dit verminderd de waarde
van het voertuig. Ik heb een zeer zeldzame youngtimer gekocht voor veel geld doch met een valse identiteit is de economische waarde gering.

Er is dus eigenlijk niet het artikel geleverd wat op de overeenkomst vermeld staat en de prijs die betaald is was marktconform voor een goed voertuig. Niet voor illegale auto.

Gr.

Franciscus

#20 , 28 dec 2012 23:46

Ik dacht trouwens dat een chassisnummer op verschillende plaatsen staat. Niet alleen op het plaatje.
Het 'kan' ook dat een chassisnummer terug ingeslagen is , maar dan is er een extra document om dit te bevestigen.

Hebt u al eens navraag gedaan in Finland?

swb
Topic Starter

#21 , 29 dec 2012 00:12

Helaas, andere plaatsen zijn ook vals en is allemaal gecontroleerd. Er zijn geen extra documenten, het is illegaal gedaan.

Gr.

Franciscus

#22 , 29 dec 2012 17:22

Dan kan u best naar de politie stappen.
Technische recherche (TR) zal het voertuig dan wel komen controleren.
Van daaruit dan starten.
Kan volgens mij met een Nederlands PV

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”