Beste lezers,
In de afgelopen jaren heb ik een hele mooie rijnverleden opgebouwd, namelijk te snel rijden met gevolg van een rijverbod van 8 dagen.
Ik heb hiernaast ook x2 ongevallen in fout;
- 100 euro betaald aan tegenpartij
- 1500 uitbetaald aan tegenpartij
Na een periode heb ik goed nagedacht over mijn acties en heb besloten om mijn manier van rijden aan te passen.
Jullie mogen kritiek geven, ik vind dat oké.
Mijn vraag is namelijk, hoe kan men een autoverzekering aansluiten voor een "betaalbare" prijs met zo'n schadeverleden?
Mijn verzekeringsonderneming heeft zojuist brief gestuurd dat ik daar niet meer welkom ben, mijn makelaar heeft me laten weten dat hij iets zal proberen om toch bij hen te kunnen blijven, maar kan niks beloven.
Ik heb gehoord over de tariferingsbureau, maar ik durf geen wagen te kopen om uiteindelijk met een open mond te staan wanneer ik die bedrag zal zien om te verzekeren (ben nog student).
Voor mijn x2 schadegevallen betaalde ik €1100, verzekeraar zei als ze mijn polis niet afschaffen kan ik toch wel een autotje voor €2100 verzekeren (+50% per ongeval in fout).
Ik hoor dat mensen €3000-6000 betalen bij de tariferingsbureau, ik kan dat niet aan zo'n bedrag. Ik snap dat ik moet opdraaien voor mijn eigen acties, maar jah...
Wat zouden jullie doen als je in mijn plaats was? Ik heb een auto nodig voor mijn studies.
Verzekeren onder mijn vader zijn naam wil ik zelf niet doen, en mag ook niet. Als er ook iets gebeurd dan sleur ik mijn vader ook mee.
Ik ben geweest bij veel verzekeraars, op een gegeven moment wist ik gewoon wat ze gingen zeggen.
Dankjewel,
Tip voor jullie, rijd niet te snel en let op de weg zo ga je niet zoals ik belanden.