Winkel is mijn pakket kwijt

LexLion
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Winkel is mijn pakket kwijt

#1 , 03 nov 2022 14:22

Dag allemaal!

In augustus van dit jaar stuurde ik per ongeluk een pakket op naar H&M terwijl dit naar WE moest. Ik nam contact op met H&M en legde mijn situatie uit. Zij zouden het pakket een maand later terugsturen. Nu heb ik tot op heden nog altijd niets ontvangen. Ik heb meermaals contact gehad met hun en ze vertellen me dat ze het pakket kwijt zijn geraakt. Op de track & trace staat er echter dat het aankwam in hun magazijn. Is dit een geval van bewaargeving uit noodzaak en moeten me ze me vergoeden of heb ik geen poot om op te staan?

dankjulliewel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LexLion
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2022 09:50

Niemand? :(

lukasi
Berichten: 1139

#3 , 17 nov 2022 12:10

wie heeft de vergissing in geadresseerde veroorzaakt ?
Is die niet verantwoordelijk dan?

Reclame

LexLion
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 nov 2022 12:58

wie heeft de vergissing in geadresseerde veroorzaakt ?
Is die niet verantwoordelijk dan?
Dat was ik. Ik heb het label van H&M geplakt op een pakketje dat naar WE moest. Wat dat betreft, ben ik volledig verantwoordelijk. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of ik hier nog altijd voor opdraai aangezien mijn t&t code aangeeft dat H&M het pakket heeft ontvangen.

Alvast bedankt

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 17 nov 2022 20:15

Gezien H&M het pakket onbedoeld hebben gekregen dienen ze het terug te bezorgen aan afzender. Wel op die zijn kosten.
Wat zegt hun klantendienst?

LexLion
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 nov 2022 17:08

Gezien H&M het pakket onbedoeld hebben gekregen dienen ze het terug te bezorgen aan afzender. Wel op die zijn kosten.
Wat zegt hun klantendienst?
H&M zei initieel dat ze het pakket zouden terugbezorgen na 6 weken. Die periode is ondertussen voorbij. Nu zeggen ze dat ze het pakket zijn kwijtgeraakt en dat ik gewoon pech heb.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 19 nov 2022 22:56

Maar ze hebben het welk gehad ...dus moeten zij maar het bewijs leveren.

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 nov 2022 23:05

Volgens mij heeft H&M (die niet de verkoper is van de opgestuurde goederen) hierbij niet meer verplichtingen dat eender wie die onterecht een pakket ontvangt.

Ze hebben iets onterecht ontvangen, dus u ben gerechtigd dit terug te vragen. Ik zou er echter niet vanuit gaan dat indien iets ter goeder trouw verloren gaat in een ingewikkeld logistiek proces, zij hiervoor verantwoordelijkheid dragen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”