Aansprakelijk vergifting honden in vakantiehuisje

BartDeWulf
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijk vergifting honden in vakantiehuisje

#1 , 20 apr 2022 08:54

Dag iedereen,

Ik zal de situatie even schetsen:

Vorig weekend heb ik via AirBnB een huisje in de Ardennen gehuurd. Ik heb mijn honden mee genomen, want dit was toegestaan.

In dit huisje was een kelder/berging waar de tuinstoelen stonden. We hadden hier de sleutels van, dus vrije toegang. We wisten wel niet dat de stoelen hier stonden. Op de laatste dag hebben de kindjes van vrienden de kelder open gedaan in de zoektocht naar de tuinstoelen.

Naar de middag toe merkte ik dat mijn honden raar begonnen te doen en niet meer op hun poten konden staan. Wat bleek: in die kelder lag er rattenvergif in een zakje op de grond en ze hebben ervan gegeten.

We zijn onmiddellijk in gang geschoten en hebben voor de geschikte medische zorgen gezorgd. Uiteindelijk zijn ze erdoor gekomen, maar dit heeft voor een rekening van 2000 euro gezorgd.

Nu is mijn vraag of ik juridisch gezien een poot heb om op te staan om te eisen dat de verhuurder deze rekening betaalt? Aangezien de ruimte vrij toegankelijk was, het rattenvergif makkelijk toegankelijk was en dat deze dame ons niet verwittigd heeft dat er rattenvergif lag.

Alvast bedankt om dit eens te bekijken en voor het advies.

Met vriendelijke groeten,

Bart

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding