Omnium verzekering geweigerd

Scaa
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Omnium verzekering geweigerd

#1 , 28 mei 2020 18:59

Lang verhaal kort: bank weigerde 2 jaar geleden mijn auto terug te betalen nadat die in brand was gestoken op vakantie. Na het weigeren klaagde ze mij aan voor fraude.

2 jaar later krijg ik bericht van onderzoeksrechter waarbij de procureur des konings geen reden ziet om mij te vervolgen en bank verzoekt om te betalen.

Binnenkort gaat mijn advocaat naar de rechtbank. Nu was mijn vraag kan de bank dit nog weigeren?
Als ze betalen, zal er een vergoeding worden betaald bij het totale bedrag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 mei 2020 19:27

Sputtert verzekeraar nog tegen na buiten vervolging stelling ?

Waarom gaat je advocaat naar de rechtbank ?

Normaal is zoiets de geleden schade + interesten over de periode dat verzekeraar blijkbaar onterecht weigerde te betalen.

Scaa
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2020 19:59

Dat weten we nog niet. Het strafrechtelijk onderzoek is afgesloten en dit was de vordering.

Ik moet nog met advocaat bij de rechter komen. Maar we weten al wat het OM vordert.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 29 mei 2020 12:02

U bent dus nóg niet buiten vervolging gesteld, het OM vraagt dat, maar de rechtbank wikt en beschikt. Belangrijke nuance.
"sowieso" schrijf je zo.


Scaa
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2020 15:16

Vandaag te weten gekomen dat bank de afsluiting van het strafonderzoek weigert en 4 onderzoeksdaden stelt.

In de 4 opgegeven onderzoeksdaden ben ik nergens vermeld. Het onderzoek omvat andere mensen die familie van me zijn. Maar heb nooit contact met hen. Die onderzoeksdaden zijn gericht op hen. Is het mogelijk dat ik dan wel buiten vervolging wordt gesteld? Andere hun feiten zijn niet eens verbonden met mijn geval, maar zijn samengevoegd omdat we dezelfde achrernaam hebben..

Scaa
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mei 2020 16:57

Hoeveel bedragen de interesten en zijn deze maandelijkse interesten?

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”