schadeclaim op verkeerde naam en verkeerd huisnummer

artliner
Topic Starter
Berichten: 41

schadeclaim op verkeerde naam en verkeerd huisnummer

#1 , 27 feb 2009 09:04

Hallo,

Sinds enige tijd ontvang iemand brieven voor het betalen van een schadeclaim.
Ten eerste gaat men helemaal niet akkoord met de schadeclaim. Men vermeldt een fictief gebeuren om zo de schade van gemeenschappelijke delen op 1 persoon te verhalen.

En ten tweede wordt deze advocatenbrief gericht aan een persoon van wie de voornaam niet bestaat.

Ik bedoel. tav Janine peeters welke niet bestaat het moet zijn josephine peeters.

Dan klopt het huisnummer ook niet.

Er staat huisnummer 5 /R9 en zoiets bestaat ook niet. Het moet zijn huisnummer 5 bus 3

Mijn bedenking is zelfs:" Hoe is die brief aangekomen?"

Momenteel worden deze brieven straal genegeerd. Want de persoon voelt zich niet aangesproken.

Vermits een advocatenbureau de brieven richt, denk ik dat er een deurwaarder zal komen. Maar gaat deze wel de juiste deurbel vinden, want in principe bestaat de deur en de persoon niet.

Wat kan hiertegen gedaan worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 27 feb 2009 10:20

Best reageert U niettemin aangetekend.

Een vriendelijk briefje dat er op het vermelde adres geen mevr. x woont, dat het busnummer zelfs niet bestaat en dat u het advokatenkantoor in kwestie vriendelijk verzoekt de kruispuntbank of de dienst bevolking te raadplegen om een bewijs van woonst te verkrijgen zodat ze hun briefwisseling aan de juiste persoon kunnen richten.

Komt er dan in de toekomst effectief op uw adres op uw naam nieuwe briefwisseling toe waarin men tracht u een som te doen betalen die u uw inziens niet dient te betalen kan u best verhaal halen bij het lokale vredegerecht.

Wachten tot de deurwaarder aan uw deur klopt is geen goede strategie. Deze mensen hebben meestal geen oor naar uw motivatie...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”