familiale verzekering

almachoni
Topic Starter

familiale verzekering

#1 , 12 apr 2016 23:09

Hallo leden,

Weten jullie toevallig hoe het in elkaar steekt als ik een advocaat onder de arm wil nemen en ik een familiale verzekering en rechtsbijstand heb. Moet ik de advocaat alsnog betalen of komt de verzekering voor alles tussen?

groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2016 00:20

Uw polis eens lezen bij rechtsbijstand mag u in een aantal gevallen zelf een advocaat kiezen.
Maar wat en hoe hangt van uw polisvoorwaarden af en die hebben we niet.
Maar u wel.

almachoni
Topic Starter

#3 , 13 apr 2016 12:21

Uw polis eens lezen bij rechtsbijstand mag u in een aantal gevallen zelf een advocaat kiezen.
Maar u wel.
Dat klopt inderdaad wel, ik mag zelf een advocaat kiezen maar moet ik dan ook deze advocaat betalen en krijg ik het achteraf terug of komt de verzekering voor alles tussen.

Reclame

asperger
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 apr 2016 12:27

Maar u wel.
Dat klopt inderdaad wel, ik mag zelf een advocaat kiezen maar moet ik dan ook deze advocaat betalen en krijg ik het achteraf terug of komt de verzekering voor alles tussen.
Lees de polis eerst eens en bel vervolgens naar uw verzekeraar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken

#5 , 13 apr 2016 19:05

U advocaat die je raadpleegt zal contact opnemen met u verzekeraar, zodat hij weet dat ze akkoord zijn om zijn kosten te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

basejumper

#6 , 13 apr 2016 21:42

De rechtsbijstand in schadeverzekeringen (auto - woning - familiale) is enkel van kracht bij een verzekerd schadegeval. Wat is de reden waarom u een advocaat wenst te nemen? Houdt dit verband met een verzekerd schadegeval ?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”