schade cdoor garagist!

Usly
Topic Starter
Berichten: 2

schade cdoor garagist!

#1 , 12 jul 2008 19:49

Geacht Forum,

De auto van mijn vader viel in panne op de openbare weg.
Deze werd een uur later weggetakeld door onze garagist.
Nu was er een defect aan de brandstofpomp en mijn vader heeft 14 dagen moeten wachten op de herstelling.
Toen hij de auto ging afhalen en betaalde,reed hij naar huis en bij aankomst merkte hij op dat er een enorme bluts was aangebracht op het kofferdeksel.
Hij bracht onmiddellijk de garagist op de hoogte maar deze deed alsof zijn neus bloedde!
Ik ben de dag erna naar de garagist gereden met de wagen om hem te confronteren met de schade.
Nogmaals deed hij alsof zijn neus bloedde,en ik heb hem de dag erna een aangetekend schrijven gestuurd met een ingebreke stelling.
Kan ik dit winnen wanneer er zich geen normale oplossing zich aanbiedt?ttz,een gerechterlijke procedure via de rechtbank of vrederechter?
Bedankt alvast voor de medewerking. :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 jul 2008 14:15

“Art.1933.De bewaarnemer behoeft de in bewaring ontvangen zaak slechts terug te geven in de staat waarin zij zich bevindt op het tijdstip van de teruggave. De beschadiging die zij buiten zijn toedoen heeft ondergaan, komt voor rekening van de bewaargever.”(Burgerlijk Wetboek).

‘zijn toedoen’ omvat ook het toedoen van de aangestelden van de bewaarnemer.De bewaargever dient bestaan en omvang van de beschadiging te bewijzen,naast het toedoen,wat in handelszaken ook kan door getuigen,krachtens art.25.Wetboek van Koophandel.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”