Jarenlang misbruik - gevolg: niet kunnen functioneren

Loria
Topic Starter

Jarenlang misbruik - gevolg: niet kunnen functioneren

#1 , 25 apr 2015 00:57

Omwille van jarenlang misbruik heb ik een enorme last aan paniekaanvallen, hetgeen al vaak heeft geleid tot werkonbekwaamheid.

Het misbruik was deels fysiek, maar vooral geestelijk en werd toegepast door enkele prominente familiefiguren.

Op den duur kwam het tot zittingen bij het vredegerecht voor de kleinste dingen, werd ik zwart gemaakt. En nog steeds word ik als overgevoelig persoon zonder dat ik in contact ben met die mensen gedurig herinnerd aan wat er ooit is gebeurd.

Ze belden bv. naar mijn artsen om te vragen of ze iets over mijn medische toestand wilden lossen ( en vrij agressief in de zin van: ik leg hier niet af voor ik een antwoord heb en anders sta ik binnen de vijf minuten voor uw deur).

Feit is: ze gaan nooit zeggen: wij hebben niets gedaan. Ze zullen eerder praten in termen van: we wilden helpen, maar ze wilde niet en wie niet horen wil, die moet voelen.
Ze zullen een paar fantastische verhalen ophangen die belagend zijn om zichzelf in een rol van "de goede" te zetten. Zo van: besef je wel wat het voor ons was om met zo'n vreselijke gestoorde puber te leven?

Voor mij zou een rechtzaak hierin enorm helend werken ( is al met therapeuten besproken). Alleen stel ik me vragen bij de bewijslast en kans op slagen.

Iemand hier ervaring mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 25 apr 2015 10:48

Problemen gaan inderdaad de bewijslast zijn, en mogelijk ook verjaring. Ik denk niet dat uw situatie ermee gebaat is dat de rechter op het einde gaat zeggen "deze mensen zijn ontschuldig", dus bespreek alles eerst met een advocaat om te zien of u een kans maakt of niet.

Loria
Topic Starter

#3 , 25 apr 2015 11:00

Feit is: er is wel bewijslast. Ze deden bv. bij de politie uitspraken dat ik schizofreen ben en in een beschutte werkplaats thuishoor. Er is eens een tussenkomst geweest.

Die mensen leven in zo'n wereld dat ze nooit gaan beweren: we hebben niets gedaan, ze zullen zeggen: wat zegt die nu? Zie je wel dat die schizofreen is, sluit die op.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2015 11:03

En heeft de politie daar een PV of een melding van gemaakt?
Is er ooit een diagnose geweest van schizofrenie of een attest waaruit blijkt dat u in een beschutte werkplaats zou kunnen tewerkgesteld worden?

Loria
Topic Starter

#5 , 25 apr 2015 11:14

Er is een attest door een psychiater uitgeschreven waarin staat dat zij na grondig klinisch onderzoek geen reden heeft om mij te beschouwen als lijdend aan een psychiatrische pathologie.
Er zijn vooral meldingen van hun kant geweest, zo rond de periode 2006-07 waarin ze me zwart maakten. Ik moest ooit eens voor een attest goed gedrag en zeden naar de politie en zo'n niet al te intelligent agentje confronteerde me daarmee, terwijl ik toch wel een attest van goed gedrag en zeden had.

Loria
Topic Starter

#6 , 25 apr 2015 12:51

PS Zijn meldingen van tien jaar terug nog terug te vinden?

Hun uitleg zou zijn: we hebben altijd alles gedaan om te helpen, maar die persoon lachte ons vierkant uit, die is echt wel heel ziek. Dat soort verklaringen zou je mogen verwachten van hen.

Franciscus

#7 , 25 apr 2015 12:58

Normaal wel.
Na de politiefusie dus allemaal werken met zelfde geautomatiseerd systeem.
Of u die zal meekrijgen ( in print) is een ander verhaal.

Loria
Topic Starter

#8 , 25 apr 2015 13:51

Meekrijgen, hoeft niet. Maar kan of mag er eventueel naar verwezen worden?

roharro

#9 , 25 apr 2015 14:51

Ik moest ooit eens voor een attest goed gedrag en zeden naar de politie en zo'n niet al te intelligent agentje confronteerde me daarmee, terwijl ik toch wel een attest van goed gedrag en zeden had.

Waarmee confronteerde hij u dan wel?
Die kon toch niets weten van uw problemen.

Afgaande op verschillende van uw vragen op het forum over andere onderwerpen lijkt het mij dat u in lichte mate aan
achtervolgingswaanzin lijdt. Bespreek dit met uw arts.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Loria
Topic Starter

#10 , 25 apr 2015 15:27

Hij confronteerde me met meldingen jegens mijn persoon. Meldingen gemaakt door familie.
Ofwel heb je een blanco strafblad en krijg je zo'n attest. Ofwel heb je er geen, maar iemand confronteren met "meldingen" is toch ongepast en heeft hoegenaamd niets met achtervolgingswaanzin te maken.

Xenophon

#11 , 25 apr 2015 16:27

M.i. zou u er beter aan doen om eea eens met een advocaat te bespreken. Hier kan niemand ook maar beginnen een inschatting te maken van uw kansen want dat vereist een detailoverzicht van heel het dossier, om allerlei redenen onmogelijk en onwenselijk online. Wat wel zeker is, is dat de bewijslast die op u rust niet min zal zijn. Zelf weten wat er gebeurd is is één zaak, bewijsmateriaal hebben dat een rechter zal overtuigen soms nog iets heel anders.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Loria
Topic Starter

#12 , 25 apr 2015 16:45

Er is wel iets van bewijslast.

Ik vraag me ook af wat het bewijs is van een confrontatie-ondervraging in de zin van: ze zullen nooit beweren: die persoon is normaal, ze zullen bij een ondervraging zeggen: die is compleet schizofreen, wat was het voor ons niet om met zo'n misbaksel in de familie te zitten? Waarna ze wel een stoel zullen laten vallen en met een deur zouden gooien.

Loria
Topic Starter

#13 , 26 apr 2015 10:34

Laat die mensen naar een soort verhoor komen met als melding: we willen eens over uw familielid praten want blijkbaar zijn er wat problemen, dan zullen ze een uurtje aan agressieve belaging doen alsof ik de grootste schizofreen ben en dat het voor mijn eigen goed is dat ik wordt geplaatst.

Is er een klacht en moeten ze daarop naar een verhoor komen, zullen ze wschl zeggen: wij weten van niets of een tegenklacht indienen.

De vraag is: misbruik is zo'n delicate kwestie of zo'n instantie als slachtofferhulp geen manieren kent om eerst eens de andere kant van de zaak te polsen en indien dan blijkt dat het duidelijk is dat die personen niets anders doen dan het slachtoffer belagen, dat dat dan als bewijs kan worden aanzien?

Franciscus

#14 , 26 apr 2015 13:18

Er zijn blijkbaar geen PV's opgesteld enkel meldingen dat wil zeggen dat het parket daar buiten de periodieke lijst geen info heeft over gekregen gezien de aangebrachte feiten blijkbaar niet iets strafbaar waren.
Nu bij het invoeren van uw gegevens zijn in die politiezone - komen niet naar voor in een andere politiezone. Een aantal meldingen naar boven waar uw naam aan gelinkt is.
Voor meldingen bestaat er geen enkele wettelijke reden dat politie personen in kennis stelt. Het lijkt me daarom niet direct fout dat uw iets of wat denigrerende opmerking ' niet zo intelligent agentje ' u die info heeft meegegeven dat uw naam in meerdere meldingen voorkomt.
(Los van het feit dat het zo wie zo geen agent is geweest die u die info kan bezorgen want niet bevoegd en niet ingezet als baliefunctie - en los van het feit dat in principe het strafregister door het gemeentebestuur moet gehouden worden en niet meer door politie - dit ter zijde). Het is al enkele jaren zo dat deze administratieve bestuurlijke taak niet meer door politiediensten mag uitgevoerd worden. Het houden van het strafregister is een bestuurlijke bevoegdheid van de burgemeester en dus voor de gemeentelijke administratie.
Deze info louter om enkele puntjes op de i te zetten.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”