Geachte,
Ik heb vorig jaar herstel en schilderwerken laten uitvoeren aan mijn gevel. Dit bij een officieële schilder.
Omschrijving,
Loskappen van loszittende voegen, heropvoegen voegen en herschilderen van de Buitengevel.
Nu, Dit is ongeveer een jaar geleden.
Direct na zijn werken was ik ook niet content van de werken gezien er gelijk nog voegen een stukje zichtbaar waren.
Ik dacht toen aan vandalisme door (niet nader genoemd) doch de schilder had mij dan laten weten gratis nog een laag op te leggen.
Nadien was/leek het in orde. Factuur is dan ook betaald.
Nu,
Onlangs is mij opgevallen dat verf afbladerd en voegen zichtbaar komen.
Wat de schilder na de herstellingen moest doen: 1 laag grond verf en 2 lagen verf erna.
Wat mij nu doet vermoeden is : 1jaar geleden bij het eerste dispuut heeft hij waarschijnlijk maar 1 laag verf gezet direct op de ondergrond waarna hij tussen haakjes dan zei ik zal nog een laag zetten op mijn kosten...
PS: ondergrond was reeds geverft in dezelfde kleur!!
Nu de voegen zichtbaar zijn valt het mij op dat deze grijs zijn.
Ik stel mij voor dat indien een grondlaag gebruikt is dat dit in de cement is ingetrokken en dit wel degelijk te herkennen is in de voegen.
Volgens mij is er dus ook geen grondlaag gelegd.
Welke stappen dien ik te ondernemen aub?
Schilder in gebreke stellen?
Klacht neerleggen?
rechtszaak starten?
Gezien de gevel reeds geschilderd was ervoor en nu opnieuw door de schilder. Er mag niet eindeloos laag over laag gelegd worden dus ik vermoed indien dit moet worden rechtgezet dat men de
verf zal moeten verwijderen en dan opnieuw herschilderen. kostprijs daarvan schat ik X2.5 tegenover de prijs van de schilder.
Dit verhalen op de schilder? of hem eerst de kans geven te herstellen maja, wat krijg je dan he.
Dank bij voorbaat voor jullie aandacht en de reply's hierop.
Mvg,
PS; gevel die geschilderd werd was van een woning die leeg stond. Dus geen directe controle op wat werd uitgevoerd