rekening naar verkeerd adres

marche
Topic Starter
Berichten: 1

rekening naar verkeerd adres

#1 , 02 apr 2008 21:46

Hallo even een vraag op iets wat zich speelt. Ik ben sinds ongeveer twee en een half jaar verhuist. De watermaatschappij heeft de jaar afrekening van het oude adres verstuurd naar een adres waar ik geen binding mee heb. Dus ook nooit gewoond heb. Volgens de watermaatschappij zou ik dit op dat adres gezet hebben wat mij niet bekend is. Daar zijn meerdere aangetekende brieven naar gestuurd welke ik dus ook nooit gezien heb. De enige brief die ik kreeg op het huidige adres was dat ik naar het vrede gerecht moest voor de achterstallige betaling. Heb de watermaatschappij hierover nog gebeld met de vraag hoe dit kan. Ik moest voorkomen zonder ook maar iets van het geheel te weten. Had ik de gelegenheid gehad om dit te voldoen als dit zo was had ik dit gedaan dit heb ik ook tegen hun gezegd. Nee ik moest maar naar het gerecht. De papieren waren volgens hun door mij getekend. Ik weet zeker dat ik dat nooit getekend heb. Dus als iemand deze gezet heeft zonder mijn toestemming is deze niet echt. Op mijn huidige adres krijg ik normaal de water rekeningen waarom deze dan niet ze weten dan toch waar ik woon.
Hoe dit op te lossen ik kan bewijzen dat ik daar niet gewoond heb of woon ,en mijn handtekening zal er ook wel anders uitzien dan die op hun papiertje. In afwachting van uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vlaamie
Berichten: 80

#2 , 03 apr 2008 08:27

Probeer misschien eens aan een attest van gezinssamenstelling te komen van die periode waarop de factuur slaat. Dit kun je gratis aanvragen op het gemeentehuis.
Stuur misschien ook een kopie van je identiteitskaart op zodat zij de handtekeningen kunnen vergelijken.

Gebruiker47
Berichten: 92

#3 , 04 apr 2008 14:24

Als je nog schulden hebt bij de watermaatschappij blokkeren ze gewoon de watertoevoer op je nieuwe adres om druk te zetten. Blijkbaar zijn ze toch niet zo overtuigd dat ze 100% gelijk hebben.
Maar als je naar het Vredegerecht moest (gratis, je hoeft zelfs geen advocaat te nemen) kon je toch zelf je uiteenzetting doen en vragen om opnieuw je handtekening te zetten, te vergelijken met je paspoort en de handtekening op hun document.
Wees niet beschaamd op een Vredegerecht, ze bijten er niet. Als de watermaatschappij 100% zeker is van hun zaak zullen ze gerichte gerechtelijke stappen ondernemen.
Wat is er daar dan eigenlijk beslist? (je bent toch zelf gegaan om je uitleg te doen?)

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”