Veiligheidsglas

Paco
Topic Starter
Berichten: 74

Veiligheidsglas

#1 , 30 mar 2008 09:25

Voor onze nieuwbouw zijn we offertes aan het inhalen voor allerlei werken. Sommige firma's voor buitenschrijnwerk zeggen me nu dat er een nieuwe norm geld die inhoud dat alle vensters die lager dan 90 cm van de grond - vloer - gelegen zijn moeten voorzien zijn van veiligheidsglas. Echter deze nieuwe richtlijn 'zou' nog niet in het staatsblad verschenen zijn. Via de website van Livios heb ik gevraagd of dit dan ook nu reeds rechtsgeldig is en kreeg daar de uitleg van iemand uit de glassector dat hoewel de richtlijn nog niet in het staatsblad verschenen is deze toch door een rechter bij eventueel geschil zal gehandteerd worden. Volgens mij kan dit niet. Wat is jullie visie terzake.
Indien dit nog geen juridische verplichting is zou ik deze richtlijn willen negeren gezien de drastische meerprijs en bijkomende dat het risico dat er iemand in een privé woning door een - dubbele - ruit valt zeer klein is!

Paco
Paco

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 31 mar 2008 10:29

Niet gepubliceerd = niet van toepassing. Daarnaast dienen vele Europese beslissingen eerst te worden omgezet naar Belgisch recht vooraleer ze inoepbaar zijn tegen de burger. Uw glasverkoper is u een oor aan het aannaaien.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”