Boom valt op houten speeltuig

Turaki

Re: Boom valt op houten speeltuig

#16 , 19 dec 2013 10:45

Onlangs iets gelijkaardig meegemaakt met een tuinhuisje van ongeveer 15 jaar oud. Simpel vierkant tuinhuis met golfplaten dak, en nog perfect herstelbaar. Was toch iets meer dan 30€ uitgekeerd door de verzekering.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TomStr
Topic Starter

#17 , 19 dec 2013 11:06

Daar hopen wij ook op.
Herstellen doen we het zo wie zo, ik kan de kinderen geen voorjaar geven zonder hun toren. Maar als de verzekering de moeite is gaan we alle geraakte delen vervangen ipv grondig herstellen. Ik hou niet zo van lapmiddeltjes als het om de veiligheid van mijn en andere kinderen gaat.

Tom

TomStr
Topic Starter

#18 , 24 feb 2014 12:34

En we zijn intussen 2 maand verder...
Maandag 3 maart komt de verzekeringsagent van de tegenpartij een kijkje nemen. Ben benieuwd wat dat gaat geven.
De houthandelaar intussen zegt dat het ook simpel is: wat stuk is vervangen. En omdat de stabiliteit geraakt is moeten de 6 verticale steunpalen ook vervangen worden (je kan geen 2 keer in zelfde gat vijzen, en palen alleen verdraaien of van plaats wisselen gaat houtrot versnellen.) d.w.z. dat ik de volledige toren mag demonteren... En dat gaat aardig wat werk worden.
Ach ja, als ze het hout en vijzen al betalen en "iets" voor de uren zal ik al blij zijn!!
Echter denk ik niet dat ik al iets zal tekenen bij de verzekeraar van de tegenpartij of het moet echt een mooi voorstel zijn.
Tom

Reclame

TomStr
Topic Starter

#19 , 10 mar 2014 11:26

Einde van de regeling:

begin vorige week is de expert van de tegenpartij langs geweest, hij had veel uitleg bij (en we vreesden al voor een erg lage compensatie) maar eens binnen schreef hij een mooi bedrag uit (400 euro), het dubbele wat de aankoop van nieuw hout ons zou kosten (zonder vervoer, en zonder de werkuren om het in elkaar te zetten en zonder nieuwe appelboom en nieuwe vijzen.) Maar alles zal dus wel ongeveer betaald worden van het geld van de verzekering.
En met het mooie weer van de moment zal de bestelling van nieuw hout en een dagje werken aan de speeltoren niet zo veraf meer zijn!!

Bedankt,

Tom

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”