Ik word als verhuurder door de vergadering van mede eigenaars gedagvaard voor een schotelantenne welke door mijn huurders losstaand op hun terras geplaatst werd. In het verleden werd hier reeds over gecommuniceerd met de syndicus en werd de schotelantenne door mijn huurders anders opgesteld zodat deze uit het zicht stond om het uitzicht van het gebouw niet te schaden.
Na 2 jaar volgt nu een dagvaarding zonder enige vorm van communicatie na de gedane aanpassingen. Syndicus beweert meerdere malen schrijven aan mijn adres te hebben gericht maar brieven zijn steeds naar een verkeerd adres verstuurd. Syndicus staat wegens andere nalatigheden op de rit en wordt naar volgend jaar toe vervangen.
Ben ik als verhuurder aansprakelijk voor het door mijn huurders plaatsen van de schotelantenne? Kan ik mede aansprakelijk gesteld worden? Ogenblikkelijk na ontvangst dagvaarding heb ik huurder via aangetekend schrijven gemeld dat de antenne verwijderd diende te worden om zo mijn plciht als goede huisvader te voldoen.
Bedankt voor jullie reactie