#17 , 08 jul 2013 23:47
De wet bepaalt dat u de Rechtbank om vervanging kan verzoeken, dit wellicht als compensatie voor
de vroegere regeling waarbij elk der partijen hun eigen notaris mocht aanstellen.
Dat recht toegekend krijgen is iblijkbaar een huzarenrit of een totaal paar andere mouwen.
Zaterdagmorgen een aangetekend schrijven mogen gaan afhalen op de post.
(Notaris zou, volgens het door hem zelf afgedwongen Arrest van het Hof van Beroep; de woning openbaar mogen verkocht hebben die dag)
Het aangetekende schrijven werd eerder die week aangekondigd door een brief van de griffie,
er werd me in uitgelegd dat ik een kopij van een strafdossier besteld had, doch dat ik eerst de griffie-kosten
diende te betalen ten bedrage van 5,30 euro.
De teleurstelling was dan ook groot, wanneer ik de brief opende die ; louter enkel alleen een copy van
het schrijven van de notaris bevatte, waarin deze laatste zich als een aal spartellend wenst te verzetten tegen zijn wettelijke vervanging.
Pas later besefte ik dat ik me eerder gelukkig mocht prijzen, gezien de Rechtbank hiermede toch te kennen gaf mijn klachten te hebben begrepen.
Vandaag dan weer een dag van inzichten
Vooreerst een schrijven van de Kamer der Notarissen (dewelke me door het Ministerie van Justitie werd aanwezen als de organisatie die gemachtigd is om wandaden van een notaris te beoordelen) De Kamer brengt me (twee dagen na de vervaldatum) op de hoogte dat zij zich niet kan mengen.
Dat zij evenmin de macht heeft om een bemiddelaar op te leggen aan de tegenpartij (neen dat was immers de rol van de notaris....)
Maar wat baat het om deze Kamer tegen je in het harnas te jagen wanneer de beoordeling uiteindelijk toch nog door de pollekes van een notaris dient te gaan...?
Vervolgens een email van de nieuwe belastingsontvanger, dewelke me zonder enige schroom berichtte dat alle bezwaarschriften sinds 2007 uit de kast zijn gevallen van haar voorganger.
Deze voorganger heeft het blijkbaar vertikt om deze gedurende de voorbije jaren in te brengen in het centraal informatica systeem, beloog me met te berichten dat mijn klachten dit jaar naar een controle dienst werden verzonden, waar hij geen contact-persoon van mocht doorgeven, doch deed vooreerst nog een onterechte beslaglegging op mijn persoonlijk vermogen vlak voor de feestdagen, om vervolgens als een dief in de nacht uit de ambtenarij te verdwijnen.
Niets om verbaast over te zijn wanneer hij daarmede zijn collega directeur bij bijzondere Opsporing reeds enkele jaren uit een corruptieschandaal mocht houden.
Maar ja, we zien wel weer hoe we morgen de eindtjes aan elkaar mogen knopen, tot morgen?