slecht gelegd dak met schade in keuken tot gevolg

blueskoppel
Topic Starter

slecht gelegd dak met schade in keuken tot gevolg

#1 , 22 feb 2013 14:19

hallo allemaal,
in april 2011 hebben we een nieuw dak laten plaatsen boven de aanbouw van onze keuken,nu bijna 2jaar later hebben we schade aan de keukenkasten,
gisteren is dan ook een expert de schade komen opmeten en bevestigd dat dit effectief door het nieuwe dak komt.zowel hij als onze nieuwe dakwerker die bezig is met ander werken bevestigen dat de afwerking te wensen over laat,expert geeft ons de raad om een advokaat onder de armen te nemen,aangezien we niet gedekt zijn voor de onkundige werken die men uitgevoerd heeft,ik heb een raming laten maken voor de herstelling en dit kost ons onmenselijk veel geld,aangezien desbetreffende dakwerker failliet verklaard is 4maand na onze werken,vrees ik dat we ons geld nooit kunnen terug krijgen
is het verstandig om toch dit vooor te trekken op de rechtbank of heeft iemand een andere oplossing voor ons?

mvg geoffrey

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 25 feb 2013 14:50

Ik vrees dat het geen prettig nieuws is, maar een failliet bedrijf bestaat gewoon niet meer. U kan zich tegen niemand meer richten, ook de verzekering van de dakdekker (als die er al was) zal niet tussenkomen.

Elke euro die je meer zou uitgeven aan gerechtskosten, is gewoon extra verloren geld.

Xastheron

#3 , 27 feb 2013 15:35

Is de expert iemand die aangesteld is door de verzekering? Indien niet zou ik toch eens mijn verzekeringsmakelaar (brand) aanspreken.

Reclame

barre

#4 , 01 mar 2013 14:42

Als het faillissement van het bedrijf nog niet afgesloten is, kan je daar misschien nog aankloppen (als het faillissement niet hopeloos deficitair is).

Het is bovendien niet ondenkbaar dat de aannemer zelf een verzekeraar had die je als benadeelde nu kan aanspreken. De curator kan je hier verder helpen.

Omdat het een contractueel geschil is, zal je eigen brandverzekeraar wellicht niet tussenkomen, maar het is inderdaad aangewezen hierover bij je makelaar te informeren. Misschien heb je ook bv een polis rechtsbijstand voor contractuele geschillen.

Niet te lang wachten met het ondernemen van actie! Dit moet binnen een redelijke termijn gebeuren (best niet langer dan zes maanden na het ontdekken van het schadegeval wachten om te dagvaarden).

Succes.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”