Het vergeten opzeggen van LUMINUS

SteveG
Topic Starter

Het vergeten opzeggen van LUMINUS

#1 , 05 feb 2013 16:22

Dag iedereen,

Ik ben vandaag gedagvaard omdat ik vergeten ben mijn Luminus verbinding op een bepaald adres op te zeggen.

Even een woordje vooraf;
Ik heb een jaar een studio gehuurd in KNOKKE. Na 6maanden kreeg ik geen water meer. Ben na de 7de maand vertrokken uit studio en heb huisbazin aangeklaagd. Dit dossier is al helemaal afgehandeld.

Nu ben ik door al die heisa vergeten Luminus af te zeggen en bleven er maar facturen in de bus komen in KNOKKE. Het Luminus contract was zo dat er maandelijks een vast bedrag van €50 betaald moest worden. Nu op de pro justitia is er te zien dat er facturen van over de €200/maand tussen zitten.

De totale kosten (+gerechtsdeurwaarder) zullen dan ongeveer op een €800 neerkomen.

Mijn vraag nu is;
Heb ik een been om op te staan? Het vredegerecht zou normaal gezien op de hoogte moeten zijn van mijn proces tegen de huisbazin en ik heb ook nog een foto van de meterstand toen ik de studio verliet.

mvg

Steve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2013 16:29

En wie heeft ondertussen de elektriciteit verbruikt?
Het vredegerecht is niet verantwoordelijk noch houdt bij of u al dan niet elektriciteit moet betalen.
Het zal wel in het vonnis hebben bepaald dat u op datumX geen gebruiker meer was van het pand.

Dus u betaald aan de maatschappij en u dient daarna terug te vorderen van de werkelijke gebruiker.
Ttz de werkelijke kosten de deurwaarderskosten zijn echter voor uw rekening.

SteveG
Topic Starter

#3 , 05 feb 2013 16:36

Danku voor de snelle reactie Franciscus.
Ik weet het niet. Ik denk dat de hoge bedragen te danken zijn aan werken in de studio aangezien er een ernstige lek was in de leidingen. Hier ben ik ook niet zeker van.
Is het best zelf naar het vredegerecht te gaan en dit uit te leggen of komen ze er zelf achter dat ik er niet meer woonde?

edit: of best contact opnemen met Luminus of hun dienst Omerus (deurwaarders)?

Reclame

Franciscus

#4 , 05 feb 2013 16:42

Bent u gedagvaard?
Wie moet er achter komen dat u daar niet meer woonde?
Luminus?? die zijn daar niet in geïnteresseerd u hebt een contract dus u betaald.

SteveG
Topic Starter

#5 , 05 feb 2013 16:44

Ik ben gedagvaard ja.
Maar er is een afgehandeld dossier bij het vredegerecht over dezelfde studio. In dat dossier staat dat ik daar niet meer woon sinds een bepaalde datum.

SteveG
Topic Starter

#6 , 05 feb 2013 16:46

Het schoentje wringt dat er maanden tussen zijn waar het bedrag aanzienlijk hoger is dan de afgesproken €50. En dit toen ik er niet meer woonde...

Franciscus

#7 , 05 feb 2013 18:14

Het is UW contract bij Luminus.
Noch de eigenaar heeft daar iets mee te maken noch de rechtbank.
U hebt vergeten het contract op te zeggen dus zal U betalen daar is geen twijfelen aan of u daar nu woont of niet een contract had of niet en er een vonnis was of niet.
U kan gezien het vonnis inzake bewonen nu wel de nieuwe bewoner/eigenaar 'vragen' de elektitciteit te betalen vanaf het ogenblik dat u daar niet meer woonde.
Of u dat juridisch hard kan maken is weer een andere zaak.

scorpioen

#8 , 05 feb 2013 19:17

U kan de persoon de effectief de elektriciteit verbruikt heeft in tussenkomst en vrijwaring dagvaarden voor de vrederechter.

Probleem zal ook zijn om de meterstand vast te stellen op het ogenblik dat u weggegaan bent.... Een foto is als bewijs vrij zwak, u kan die om het even wanneer genomen hebben ...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”