Verzekering betaald advocaatkosten niet

Hans Roeters
Topic Starter
Berichten: 3

Verzekering betaald advocaatkosten niet

#1 , 31 aug 2012 17:16

Enkele weken geleden heb ik een advocaat in de arm moeten nemen vanwege een kort geding. Deze advocaat heeft het kort geding kunnen laten schrappen, en we zijn uiteindelijk een schikking overeen gekomen. Nu koste mij dat opgeteld wel € 800,=. Alles doorgegeven aan m'n rechtsbijstandverzekering, maar die weigeren nu om te betalen.

Het ging erover dat ik een website gemaakt had voor de tegenpartij (gratis), waar die na jaren goed te hebben gefunctioneerd, ineens niet meer tevreden over was. Tegenpartij meende dat ik de inloggegevens verandert had, en maakt hier maar en kort geding van......

De rechtsbijstandverzekering zegt nu dat dit alles niet in de privesfeer heeft plaats gevonden, en betaald daarom niet.

Wat kan ik doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy
Berichten: 49

#2 , 03 sep 2012 17:30

Klopt helaas, een standaard rechtbijstandverz zoals we die hebben in autoverzekeringen en familiepolissen dekken geen gerechtskosten als die met zaken/zelfst/bedrijven te maken hebben. Daarvoor moet je aparte, veelal veel duurdere, verzekeringen voor nemen omdat in professionele zaken de kosten baten risiscoberekening nu eenmaal veel hoger ligt. Het gaat vaak immers om miljoenen. Zo'n verzekering kost al snel 20-40€/maand moet je weten...

Franciscus
Berichten: 38737

#3 , 05 sep 2012 18:22

Bent u handelaar met ondernemingsnummer
of
was het als privé persoon?

Reclame

Hans Roeters
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 13 sep 2012 18:53

Bent u handelaar met ondernemingsnummer
of
was het als privé persoon?
Ik ben een prive persoon, heb geen BTW nummer. Die website had ik als vriendendienst gemaakt.

Franciscus
Berichten: 38737

#5 , 14 sep 2012 18:19

Als vriendendienst aan een firma?
Hoe kunnen die dat inbrengen?

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”