Ex eist cadeau's op met advocaat

Lotte_01
Topic Starter
Berichten: 5

Ex eist cadeau's op met advocaat

#1 , 13 aug 2012 08:37

Hallo allemaal,

na een pijnlijke breuk met mijn ex, krijg ik nu, een jaar later, een brief in de bus van mijn ex zijn advocaat. (weliswaar niet aangetekend)

Hij heeft een lijst gemaakt van alles wat hij voor mij gekocht en betaald heeft gedurende onze relatie. We waren samenwonend.

Hij betaalde ook een stuk van mijn auto. Nu beweerd hij dat wij onderling hadden afgesproken dat dit om een lening ging. NIET dus!

Er is bijgevolg dus ook geen enkel schriftelijk bewijs dat dit om een lening ging. In de brief van zijn advocaat staat dat ik het niet betwist dat het om een lening ging. Gemeenschappelijke vrienden die zijn kant kozen bij de breuk en waar ik dus geen contact meer mee heb zullen waarschijnlijk beweren dat het wel een lening was. Ook werden er valse gesprekken gehouden op facebook onder mijn naam. (hij had namelijk mijn fb-paswoord en veranderde deze zodat hij ongestoord een gesprek kon in mekaar steken met een vriendin van hem)

In de brief staat dat indien ik niet de (overbelachelijke) som betaal, er een dagvaarding zal komen op het einde van de maand.

Mensen rondom mij zeggen dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken omdat hij geen enkel bewijs heeft dat we zouden afgesproken hebben dat het om een lening ging. Maar zo'n brief in de bus is echt geen pretje en ik maak me wel wat zorgen. Ik heb echter ook mijn advocaat gecontacteerd, maar die is pas bereikbaar begin volgende maand. Net wanneer die dagvaarding zou komen dus...

Het ergste van al is dat toen ik verhuisde, ik al mijn meubelen heb laten staan voor hem. Ik heb indertijd toen we gingen samenwonen ALLES betaald. Alles wat er binnenstaat, komt van mijn rekening. Uiteraard ben ik zo dom geweest om de facturen bij hem te laten, dat die op zijn naam staan, of de mijne, daar heb ik geen idee van. Hij beweerd dat ze op zijn naam staan. Ik weet spijtiggenoeg de naam van de winkel niet meer :/ Maar ik heb helemaal niet de intentie om deze terug te eisen. Ik wil gewoon dat hij me met rust laat!

Iemand tips?

Thx!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 aug 2012 10:40

betreffende de geschenken die hij u gaf:

gegeven is gegeven, zo simpel is het.

indien hij anders beweerd, zal hij (of zijn advocaat) dit dienen te bewijzen:

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

het veranderen van uw paswoord en het onrechtmatig gebruik maken van uw facebook account valt (voor zover ik weet) onder "hacking" en zich met opzet valselijk uitgeven van een ander persoon.



dus globaal gezien staat gij zelfs sterker mocht uw ex het toch tot een rechtszaak laten komen

u kan de advocaat van uw ex wel al laten weten dat alle verdere communicatie via uw eigen raadsman zal gaan en dat u zelf geen rechtstreeks contact meer wenst.

dieke
Berichten: 1299

#3 , 16 aug 2012 22:24

Als ik TS was, wetende wat de argumentatie van de ex zal zijn, zou ik dan wel stante pede klacht gaan indienen wegens hacking van die FB-account.

Reclame

Lotte_01
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 21 aug 2012 10:17

Facebook is inmiddels verwijderd, voor mij geen facebook meer!!
Ik weet dat hij erop ging om in mijn naam gesprekken te voeren, maar dat kan ik toch nooit bewijzen?
Ik wil ook zo weinig mogelijk met hem te maken hebben, dus klacht neerleggen ed zou ik liever niet doen.

Niemand geen ervaring met facebook gesprekken die bovenkomen, niet gevoerd in jouw naam? In hoeverre dat die rechtsgeldig zijn?
Ik weet zelfs niet dat die gesprekken één of andere argumentatie zouden zijn hoor, ik ga er gewoon vanuit.

Voorlopig alleszins nog geen verder nieuws!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”