schade bij levering

amedidi
Topic Starter
Berichten: 4

schade bij levering

#1 , 11 apr 2012 22:49

Hallo,


Vandaag zijn er bij ons enkele paletten met gevelstenen geleverd.
Meestal bij zo'n zware en grote paletten heeft de vrachtwagen een soort van kraan waarmee dit op je oprit of gras word gezet maar deze had dit dus niet.

Hij moest de paletten er met een heftruk afhalen om dan zo ergens te plaatsen.

De persoon is dus met zijn zware heftruk in onze tuin gereden met de paletten,en je zag het zo aankomen,hij is met het achterste stuk van zijn heftruk in onze tuin gezakt.
Hij geraakte natuurlijk niet meer weg en heeft zijn vrachtwagen dan afgepikt en dan met spanriemen de heftruk er uit getrokken,eerst en vooral is er iets afgebroken aan de spanriemen (of heftruk) en dit vloog al de lucht in en is op ons plat dak terrecht gekomen,of er daar schade is heb ik nog niet kunnen zien.

Maar natuurlijk is een groot deel van onze tuin een ravage...
Er zijn bandensporen die 30 cm diep zijn,vind ik nog niet zo heel erg,maar op de plaats waar hij vast zat zit nu een groot diep gat van ongeveer 1 meter diep en 1 meter diameter groot.

Ik ben zeker niet iemand die snel klaagt,maar wij hebben vorig jaar in april de hele tuin nieuw aangelegd en nieuw gezaaid en nu zitten we daar met een mega gat in onze tuin om van de rest dan nog maar te zwijgen.

Dus nu vroeg ik mij eigenlijk af of ik de firma hiervoor aansprakelijk kan stellen?

Weet dus niet dat dit voor een tuin ook kan?

Het is goed te zien dat dit van de heftruk komt,en heb zelfs een foto getrokken van toen hij vast zat,mijn vriend was niet thuis en dacht zal even een foto maken om te laten zien,dus niet echt voor dit te melden maar gewoon om aan mijn vriend te tonen.

Kan iemand mij hierop een antwoord geven?

Alvast bedankt

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 11 apr 2012 22:59

Contacteer uw brandverzekering, deze kunnen u verder helpen.
Mij lijkt het dat de firma wel verantwoordelijk is.

Franciscus
Berichten: 38734

#3 , 11 apr 2012 23:05

Hij die schade enz art 1382 ev van het burgerlijk wetboek.
Zich niet gedragen als goede huisvader....

Reclame

Frans2
Berichten: 10

#4 , 12 apr 2012 16:21

Zeker nog foto's trekken en alle bewijzen goed bijhouden. Nu zijn de bandensporen enz. zichtbaar, maar als er problemen van komen en dit sleept lang aan, ga je zeker dit bewijs nog nodig hebben.

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 apr 2012 16:27

Zeker onmiddellijk een aangetekend schrijven sturen naar de firma die de stenen heeft geleverd of laten leveren. Foto bijvoegen. En zeker uw verzekering verwittigen.

Franciscus
Berichten: 38734

#6 , 12 apr 2012 18:18

Als je een makelaar hebt komt deze ter plaatse en deze kan ook wat beeldjes maken.
Eventuele getuigen ( buren) want ik denk niet dat het uithalen geruisloos is gegaan.
Daarbij, is er geen schade aan het trottoir?
Heeft men daar ook opgereden met een grote vrachtwagen.... uw riolering ligt daaronder en een betontegel kan maar een beperkt aantal kilookes verdagen.
verzakkende riolering is dan volgend jaar of zo het volgende probleem (rekening)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 aug 2012 15:46

Zeker nog foto's trekken en alle bewijzen goed bijhouden. Nu zijn de bandensporen enz. zichtbaar, maar als er problemen van komen en dit sleept lang aan, ga je zeker dit bewijs nog nodig hebben.
Die foto van die put van 1 meter diep (1 meter??? echt???) wil ik ook wel eens zien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”