Ex-vriendin betaalt niet meer

PeterD
Topic Starter
Berichten: 6

Ex-vriendin betaalt niet meer

#1 , 03 aug 2012 21:09

Hallo iedereen,

Wie kan mij helpen en wat moet ik doen.

Eerst even de situatie uitleggen.Namelijk hebben wij(ex-vriendin en ik) vroeger gezamelijk een lening aangegaan en zijn reeds geruime tijd uit elkaar.
Bij uit het elkaar gaan hebben we zelf een document opgemaakt dat we de lening verder afbetalen elk de helft met het juiste bedrag tot einde aflossing.
Maar nu heeft zij niet meer betaalt sedert januari en sta ik nu ook op de zwarte lijst.
Mits ik geen contact heb meer met haar en ze niet weet wonen en niet kan bereiken wat moet ik nu doen??

Moet ik een advocaat inschakelen en wat gaat mij dit kosten en waarbij moet ik letten voor een goede advocaat??
Er zijn zoveel advocaten dat ik het niet meer weet,iemand tips daarvoor en liefst regio Deurne(Antwerpen)

Ik en mijn vrouw wilden eigenlijk kijken om nieuwe wagen en eventueel een huis te kopen maar wegens ik door de ex op de zwarte lijst sta gaat dit niet :evil:

Alvast bedankt voor de reaktie's en mensen met dezelfde ervaringen mogen gerust ook hun verhaal hier mee delen.

Mvg,

Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 03 aug 2012 21:13

Indien u de volledige lening verder afbetaald, kan u met dat document bij de rechtbank haar deel opeisen. Voor de bank maakt het niet uit wie van de ontleners er betaald, en als er een tekort is gaan ze het geld halen waar het is. De "pineut" moet dan maar achteraf het teveel betaalde maar zelf zien terug te krijgen.

PeterD
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 03 aug 2012 21:39

Indien u de volledige lening verder afbetaald, kan u met dat document bij de rechtbank haar deel opeisen. Voor de bank maakt het niet uit wie van de ontleners er betaald, en als er een tekort is gaan ze het geld halen waar het is. De "pineut" moet dan maar achteraf het teveel betaalde maar zelf zien terug te krijgen.
Thanks voor de reactie,

Dat is geen optie voor mij omdat de lening zoals gepland afloopt in het jaar 2015 maar mits zij nu niet meer betaald en ik maar mijn deel verder afbetaald word dit dan het jaar 2018.
Wou een nieuwe wagen kopen en een huis maar dan moet ik al zeker wachten tot het jaar 2019 tot ik van de zwarte lijst ben en ben nu al 40 dus dat word aan mijn 47ste ??
En het volledige resterende bedrag betalen kan ik mij ook niet veroorloven mits het over een groot bedrag gaat.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 03 aug 2012 21:54

De bank gaat er geen genoegen mee nemen dat u 'maar' uw deel betaald. Lees de voorwaarden van uw lening na, maar er zal waarschijnlijk instaan dat zij bij wanbetaling het volledige bedrag in 1 keer mogen opeisen. En of u of uw ex-vriendin dit nu zal mogen ophoesten, dat is niet hun probleem.

Afbetalen tot 2018 zit er niet in, het is het volledige maandelijks bedrag (en de achterstand op zeer korte tijd), af alles in 1 keer. Hoe u dit met uw ex-vriendin regelt, is (om het even cru te stellen) uw probleem.

PeterD
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 03 aug 2012 22:10

De bank gaat er geen genoegen mee nemen dat u 'maar' uw deel betaald. Lees de voorwaarden van uw lening na, maar er zal waarschijnlijk instaan dat zij bij wanbetaling het volledige bedrag in 1 keer mogen opeisen. En of u of uw ex-vriendin dit nu zal mogen ophoesten, dat is niet hun probleem.

Afbetalen tot 2018 zit er niet in, het is het volledige maandelijks bedrag (en de achterstand op zeer korte tijd), af alles in 1 keer. Hoe u dit met uw ex-vriendin regelt, is (om het even cru te stellen) uw probleem.
Ik heb al lang reeds brieven ontvangen van de bank van achterstallig betalingen enz. en een advocaat geraadpleegd en die heeft er voor gezorgd dat ik een overeenkomst heb met de bank en hebben me zelfs een brief verstuurd dat ik het zelfde bedrag dat ik betaalde moet blijven storten tot het volledige bedrag betaald is.
Heb vandaag naar de bank gebeld omdat ik niet wist of zij nu nog betaalde of niet en ze hebben mij bevestigd dat ze sedert januari niet meer betaald heeft.
De bank heeft mij dan ook bevestigt zolang ik het bedrag blijf storten dat ik nu nog altijd doe er niks zal gebeuren.

Maar de vraag is eigenlijk wat kan ik doen zo dat zij ook terug betaald aan de bank want ik zie dit niet zitten om nog 6 jaar af te betalen in de plaats van 3 jaar ??
Moet ik gerechtelijke stappen ondergaan of heb ik geen poot om op te staan nu ???

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 03 aug 2012 22:27

Indien akkoord met de bank, dan moet u zich al geen zorgen maken over het opeisen van het restbedrag.

U kan, op basis van het document dat u met haar heeft opgesteld, gerechtelijke stappen ondernemen. U kan namelijk het teveel betaalde (door u) hiermee terugeisen. Ik vermoed wel dat dit pas zal kunnen zodra u meer afbetaald dan uw deel, dus na 2015.

PeterD
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 03 aug 2012 22:34

Als ik het goed versta kom het erop neer dat ik nu niks kan doen of tenzij ik nu de helft van het resterende bedrag betaal aan de bank?
Kan ik niet gewoon via gerechtelijke stappen de lening in 2 laten splitsen zo dat ik niet meer van haar afgang en van de zwarte lijst kan komen?

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 03 aug 2012 22:40

Of u nu al iets kan weet ik eigenlijk niet zeker. Langs de ene kant heeft zij de verplichting om mee te betalen, langs de andere kant kan u niet iets terugeisen dat u nog niet kwijt bent. Als u nu haar deel mee zou betalen (en haar achterstand ook), zou de lening afgelost zijn in 2015, en kan u wel meteen stappen ondernemen om hetgeen u teveel betaalde terug te eisen.

Of de lening opsplitsbaar is? Geen idee.

PeterD
Topic Starter
Berichten: 6

#9 , 03 aug 2012 22:54

In principe betaal ik al voor haar ook want zij heeft tenslotte al 8 maanden niks meer gestort bij de bank.

Denk dat het toch maar beter zou zijn dat ik een advocaat raadpleeg en zien wat die zeggen.
Maar het probleem is nu een correcte en eerlijke en goede advocaat te vinden die weet waar hij of zij mee bezig is.

PeterD
Topic Starter
Berichten: 6

#10 , 06 aug 2012 17:48

Morgen om 16uur moet ik bij een advocaat zijn en zal ik meer weten.

Hou julie op de hoogte.

Groetjes,

Peter

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”