Waterschade

asv
Topic Starter
Berichten: 14

Waterschade

#1 , 07 jan 2012 00:08

Vraag over waterschade, verzekering
Hallo

onlangs heb ik een lek gehad in badkamer, welk achteraf plafond van mijn onderbuur beschadigd heeft niet ernstig gewoon een klein nat plafondje; Enkele weken geleden heb ik een brief gekregen net als mijn buurman, bij mij op brief stond dat ik moet binnen 10 dagen een antwoordt sturen en bij mijn buurman stond dat hij 250 euro zou ontvangen van mij.
Nu mijn vraag is, mag een verzekeringsagent zonder mij een expertise doen? ik heb het plafond wel gezien, er is echter geen schade aan 250 euro, nat vlekje was amper 10 cm, na tijdje zou hij zelf gedroogd hebben als die zou gewacht had.
Bezoek van verzekeringsagent vond plaats zonder mij dus ik weet niet wat zij daar uitgespookt hebben, misschien heeft ie meer schade aangebracht, want ik heb geen schade gezien ter waarde van 250 euro.
Ps; srry voor nl.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 jan 2012 00:30

Wordt de schade niet vergoed door de verzekering (of toch het grootste deel ervan)?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

asv
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 07 jan 2012 10:00

Ik had toen geen verzekering, maar nu wel:d

Reclame

mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 jan 2012 11:02

Al een nagekeken wat het herschilderen van een volledige zoldering kost? De verzekering zal waarschijnlijk niet het herschilderen van dat kleine plekje betalen, maar wel de herschildering van het hele plafond. Als betalende partij heb je recht op een gedetaileerde uitleg (oppervlakte zoldering en eenheidspreis schilderwerken.)

sleper
Berichten: 391

#5 , 07 jan 2012 19:12

Ik had toen geen verzekering, maar nu wel:d
ik denk dat het via brandverzekering kan geregeld worden , uiteraard met frachise rekening houden .Had je die niet op ogenblik van de feiten?

asv
Topic Starter
Berichten: 14

#6 , 08 jan 2012 10:54

Neen, ik ben ook van daar verhuist in nieuw huis heb ik een verzekering

asv
Topic Starter
Berichten: 14

#7 , 08 jan 2012 10:55

ik zal een antwoord sturen dat zij mij een gedetaileerde uitleg sturen zoals mava zei. Wij gaan zien wat zij nu zeggen.

artemis
Berichten: 3297

#8 , 08 jan 2012 12:15

Als de tegenpartij (uw ex-onderbuur) zijn verzekering inschakelt dan komen die inderdaad kijken naar de waterschade aldaar, zonder dat u daarbij betrokken hoeft te worden. Normaal had u ook meteen uw verzekering verwittigd maar die had u niet. Het is normaal dat men dan een prijs maakt voor het herschilderen van het hele plafond en de onderbuur is niet verplicht dat ook effectief te laten uitvoeren en hij mag het ook zelf doen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”