valsheid in geschriften e-mail

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: valsheid in geschriften e-mail

#16 , 03 nov 2011 13:30

Er wordt nogal vaag gedaan over het gebruikte e-mail adres. aan de topic starter: aangezien het toch een fictief adres is, kan je dan de naam hier even posten, zonder de domeinnaam en extentie? Neem nu dat ikzelf bij uw zoon in de klas zou zitten, en uw zoon zou vanop een e-mail adres dat begint met Gebruiker21 een mail sturen (mijn voornaam is X, en de initialen van mijn familienaam X), dan zou ik daar niet echt mee kunnen lachen, en zou de uitleg dat het een puur fictief e-mail adres is, er bij mij niet ingaan. Net iets "te veel toeval" dat je dan mijn voornaam en de initialen van mijn familienaam gebruikt.

Dus stel dat die klasgenoot Rutger Van den Brande heet (fictieve naam, voor de duidelijkheid), en uw zoon stuurt een mail vanop het adres RutgerVdB@mailding.be, dan kan ik me voorstellen dat de directie van de school wel een punt heeft... Vandaar dat het effectief gebruikte adres wel van belang kan zijn. OK, er zullen meer RutgerVdB's rondlopen op deze wereld, maar de kans dat er net ééntje in dezelfde klas als uw zoon zit, is toch wel zeer opmerkelijk in zo'n geval.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”