reukhinder door sigarenrook

Eddyready
Topic Starter
Berichten: 5

reukhinder door sigarenrook

#1 , 02 nov 2011 14:01

Ik woon op het tweede verdiep. Mijn onderbuur op het gelijkvloers. Mijn onderbuur is een sigarenroker die zéér regelmatig op zijn terras zijn ding doet. Echter en dan vooral in zomer natuurlijk staan ook onze ramen van de slaapkamer en living open. Met als gevolg dat die sigarenrook bij ons binnen komt en echt een ondraaglijke stank veroorzaken.
Ik ben al enkele malen met deze buur gaan praten, om tot een vergelijk te komen doch zonder resultaat. Hij is advocaat, die van zijn echtgenote niet mag binnen roken om gezondheidsredenen. Hij praat niet met mij, integendeel hij negeert mij wat als hij iets zegt, zegt hij het tegen zijn vrouw die het dan tegen mij vertelt. Echt een onhoudbare situatie op deze manier. Ik heb het al pratend geprobeerd en nu de laatste keer heb ik gedreigd om een emmer water over zijn verdoemenis te gooien. De volgende emmer zou dan uit de beerput komen, of dit effect heeft gehad weet ik niet.
Wat kan ik daartegen doen, tenslotte veroorzaakte hij reukhinder waardoor ik niet meer op een normale manier mijn raam kan open zetten?

Hopelijk krijg ik hier een positief antwoord op,
Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2011 14:32

Neem eens contact op met uw wijkagent. Misschien kan deze bemiddelen. Indien niet, zal hij u zeker kunnen zeggen wat u verder kan doen.

Heb jij trouwens een beerput op uw appartement op het tweede? ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 nov 2011 15:13

Heb jij trouwens een beerput op uw appartement op het tweede? ;-)
Had mij ook al onmiddellijk die vraag gesteld. Maar met huurders weet je natuurlijk nooit. :mrgreen:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 03 nov 2011 09:31

Bewoner mag gebruik maken van zijn terras om te roken. Daar zal je weinig kunnen tegen doen.
Net als bij geluidsoverlast start de de preventie met het sluiten van alle ramen. Als de rook dan nog binnendringt dan heb je een poot om op te staan.
Opletten met bedreigingen.....

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 03 nov 2011 11:39

Druipfonteintje installeren dat "toevallig" overloopt?

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”